söndag 25 november 2012

Vill ha....


Idag har jag fått ett nytt vill-ha moln på min himmel. En barnevelderhöna passerade min blick i forumet för oss som har höns på facebook.

Blev bara sådär.................åååååååå en sån vill jag haaaaaaaaaaaaaaa....visst är hon helt ljuvligt vacker?

I helgen har det inte hänt mycket på berget kan jag säga. Jag har idag förvisso flyttat ut ett litet gäng kycklingar till dom andra hönsen, jag har stått och glott nere i stallet och funderat över hur jag egentligen ska ha det när hönsen ska flytta ner därnere, det blir ett smärre byggprojekt av det där, och så har jag rastat hundar och igår var vi på tur jag och Hanna norröver.

Medan Hanna var hos mormor en runda så var jag och hämtade hundmat på adventsutställningen som jag fått levererat dit och sen var jag och kikade på den troligtvis kommande fästmannen till Chili. Nästa höst är det dags och då kommer jag att behålla en valp från kullen, vill så gärna behålla generna från Chili! Har ju ångrat mig djupt mer än en gång att jag inte behöll en valp från förra kullen....och mannen jag har kikat på han ger mig samma känsla i magen som Pepzi gjorde, det är den där goa varma känslan att vilken kille! Underbart mjuk och lyhörd, jobbar effektivt och fint, lugnt och sansat, sitter kvar och gör som han ska, ja kort sagt det känns helt rätt!

Men vi har ett helt år tills dess och vi får väl se hur Chili behagar löpa fram tills dess....

Nästa vecka är det adventsvecka, jag har satt fram ett par julblommor i fönstret idag, har faktiskt har lampor och tända ljus hela dagen, det har ju varit mörkt idag! Hela dagen!

Nu blir det middag och sen soffhäng!

Ha en skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar