onsdag 7 november 2012

Blåst och moms!


Just ikväll faller inte vädret mig i smaken alls. Dom senaste dagarnas regnande har övergått i blåst, stark blåst som rycker och sliter i huset. Starka väder är nåt som dom senaste åren fått mig livrädd, jag minns när jag låg i lägenheten i Halmstad och glodde ut på vår parabolantenn, livrädd att den skulle få vind och dra ner till grannen....numera är jag mer rädd att taken ska blåsa ner, ikväll tittade jag på min bil och skänkte en önskan åt ovan att inte slänga ner takpannor på motorhuven på den....

Här har annars dagen gått i momsarnas tecken, det är momsvecka och jag har fått in dom stora IDAG så det innebär ett par dagars idogt arbete innan dom ska vara inlämnade på måndag! 

Passar ju iofs bra när det blåser snålt ute!

Ikväll blir det god middag, har varit på heberleins i Förslöv och botaniserat, gott gott!!!!

Tjing!

1 kommentar:

  1. Hej! Håller med dig. Inget kul väder alls, men det verkar som det blåser mer hos er än här hos oss. Jag har också suttit ikväll med momsen för min svärfars firma. Nu är jag klar och det känns skönt. På lördag har vi tenta på beskattningsrätten, så imorgon blir det till att hänga över böckerna hela dan. Det känns väldigt nervöst inför lördan. Det är så mycket man ska tänka på... Ha det bra! /Ing-Mari

    SvaraRadera