fredag 2 november 2012

Fredag!


Ikväll har jag stått en lång stund och sett hur solen dalade ner bakom träden uppe i hagen och färgade himlavalvet alldeles rosa. Så vackert så man blir alldeles tagen. Tio minuter tidigare regnade det, ett riktigt oväder som kom från ingenstans, varade i fem minuter och sen drog vidare lika kvickt. Bakom sig lämnade det en magnifik solnedgång och jag blev bara ståendes, insuktade tillfället, bilden och luften. En klar härlig hög luft så som det bara är på hösten. Så underbart!

Idag har jag och Hanna varit i stan, gått och strosat. Hanna köpte en bok, jag köpte lite julsaker, ett ljus som luktar pepparkaka och te med pepparkakssmak. Vi var inne på lagerhaus och kikade och i en annan inredningsaffär jag aldrig tidigare varit i inne i stan. Jättemysigt.

Vi åt lunch på Börje Olssons skafferi, bytte några ord med kassörskan och åt sen i lugn och ro, helt ensamma eftersom vi var tidiga. Härligt. Helt ljuvligt. Gick och köpte nya blossaglöggen och körde sen hem och släppte ut hönsen ett par timmar, räven stryker här ännu, och släppte över hästarna i stora hagen så dom fick röra på sig några timmar.

Nu är alla djur inne, har fått mat och mörkret sänker sig över berget igen. 

Hann med både en cykeltur med vovvarna och ett träningspass med Chili innan det mörknade oxå, det gäller att ta vara på tiden! Sidoförflyttningarna vi fick till idag, dom gick inte av för hackor, det kan jag lova! Sååå snygga!

Ha en ljuvlig helg därute!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar