torsdag 1 november 2012

Höstrusk och Ullaredsbesök blandat med tvåans träning


Hösten har definitivt tagit ett tag om den halländska myllan! Till skillnad från förra hösten har vi redan haft flera frostnätter häruppe, med rätt mycket kyla dessutom. Tycker det bara är härligt, det torkar upp i markerna och kyla betyder ofta att det är rätt okej väder dessutom, klart och inget regn! 

Ikväll är det rusk ute dock. Det häller ner från himlavalvet, stora feta droppar som gör att man blir dyblöt.
Efter en tur till Ullared i eftermiddag, vi och halva västsverige tror jag plus några till, så var hästarna som dränkta katter och fick gå in tidigt. Kände inte att dom behövde stå ute och hänga i ösregnet....Dom verkade inte direkt protestera heller kan jag säga.

I Ullared var det jul. Julstjärnorna satt på plats utanför, snöflingorna menar jag alltså och inne skrudade julgodis, adventskalendrar, kalendrar för 2013 och julpynt av alla slag. Vi köpte ett gäng tomtar och lite adventsbelysningar. Fick slänga en hel hög förra året. Ja en hjälpte Pepsi till med, den rev han ner på golvet så den bara sprack rakt av i ljusen. Har jag aldrig varit med om faktiskt tidigare. Men men, gav plats åt lite nytt iår då....blev ett jullandskap och en stjärna. 

Chili har fått starta om i veckan, nu tar vi sikte på lydnadsklass II! Dom nya momenten är vanlig apportering, inga problem, rutan, ett rakt skick där jag tänker använda mig av hennes utkommando, fjärrdirigering, den pillar vi minst sagt med, men efter Mias tips så verkar den ha lossnat! Ska lägga på Emmas klickerträning där oxå så lär det paketet bli alldeles lysande! Sen är det hopp sitt och där har vi börjat med hopp ut från mig och det funkar fint. Ser fram emot att ha momenten klara tills efter jul så vi kan fortsätta i tvåan till våren!

Nu har vi packat in alla saker, vi har städat över huset jag och Hanna, satt igång både tvätt och diskmaskin och fått igång pannan. igår trilskades den med mig och blev väldigt varm men idag går det bättre! Efter en kopp varm choklad och en macka väntar vi in ullköpare och sen blir det soffläge ikväll!

ha en go kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar