lördag 24 november 2012

Ser du stjärnan i fönstret?



I en tid av mörker och knappt dagsljus om dagarna, boar vi in oss och letar ljus allt vad vi orkar, i tillvaron såväl som i hemmet. Det HAR onekligen varit en väldigt mörk höst! Inte mycket sol, mängder med regn och bara tjatigt gråväder. 

Förra året vid denna tiden var det första advent och STORM ute! Det blåste så stalltaket låg och andades i vinden, det blåste så strömmen gick och vi var utan ström i ett par dagar. Hemskt var det. Det var första advent och julskyltningen blev inställd på ett par olika ställen. Aldrig tidigare sades det ha blåst så kring just första advent. 

Iår är det lite lugnare. Jag går härhemma och pysslar, första lussekattsbaket är faktiskt redan gjort, det blev en sån där halvmessyr med vanliga släta lussebullar istället för lussekatter. Goda dom oxå dock. Tomtar har jag köpt på flera ställen redan och dom står redo för framplock nästa helg. 

Ett annat fynd gjorde jag i veckan hos Mariette nere på Tulipa, två röda stjärnor att hänga i fönstret. Egentligen för vanliga värmeljus men jag hängde ett rött band i dom och köpte batteridrivna värmeljus istället. Dom är så vackra i kvällen, det glittrar om dom! Sååå fina och dom skänker en tanke om det ljus som ska komma. 

För nu är det faktiskt bara några veckor kvar, sen vänder det! 

Ha en go helg mina vänner!!!!! 

Kramas !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar