måndag 30 april 2012

Valborg!


April är slut, imorrn är det 1 maj. Vilket underbart vårväder vi har haft idag! Underbar sol, härlig värme!

Tyvärr är det så att maken jobbar varenda valborg. Det är faktiskt lite trist. Har gjort så dom senaste åren och det är sååå tråkigt! Det är ändå nåt visst det där att sitta ner och äta gott och dricka gott och bara vara tillsammans, vintern är slut, våren kommer och ...maken jobbar. Trist. Jättetråkigt. 

Idag har annars varit en rätt vanlig dag, jag har jobbat, Hanna har varit i skolan, maken har ju då sovit. Men fint väder, alla djur fick vara ute länge. 

Nåt inte fullt lika kul är att två tackor har käködem ikväll, tyder på mask. Inga symtom har visat sig innan, ingen har varit dålig i magen eller håglös, så jag hoppas kunna stävja det kvickt med den Valbazen jag hade hemma i kylen. Hade käködem på tackorna för ett par år sen och det resulterade i att tackorna sinade...men då var dom även lösa i magen och det var mitt i vintern. Nu äter dom friskt gräs på dagarna så jag hoppas dom klarar denna omgången bättre. och som sagt det är bara två som har ödem, den ena har stora fina lamm och den andra, ja hon har stora lamm men för små för att klara sig utan mammas mjölk så vi håller tummarna. Hatar mask som sagt.

I helgen hade vi valpträff, sååå roligt att träffa alla igen! Alla valparna har vuxit och är så duktiga, och så urmysiga! så trevliga individer, det är så kul att se! Kände mig som en stolt hönsmamma......Jätteroligt! Är så kul att få träffa dom och få följa dom, fantastiskt roligt. Och återigen så känner man att vilken tur vi har som har fått så fina valpköpare, alla är så trevliga, så glada och så entusiastiska och mysiga. Det är verkligen underbart. 

Ser redan fram emot nästa gång!

Ha en skön minihelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar