tisdag 3 april 2012

Ännu fler lamm...






Senaste dagarna har vi fått fler lamm men jag har varit väldigt dålig på att uppdatera. Nu kommer iaf bilderna. Dom två nedersta bilderna föreställer bagglammen Helge ( överst) och Wilbur ( ull som ett enda burr) och dom översta bilderna föreställer flickorna Hervor och Hedda, födda i förrgår. Baggarna föddes för nån vecka sen. Hedda är lite större än sin syster och hade inga som helst problem att hänga med flocken idag men Hervor hade lite problem faktiskt, det är det lilla beige tacklammet på bilden. Jättesöt är hon och skriker för full hals.....men dom mår väl och är pigga så dom tar sig så smått! Det tar några dagar sen leker dom och skuttar som galningar i hagen med dom andra...

Idag har varit en ljuvlig dag ute, vaknade dock med flunsan, förkyld och trött och lite allmänt sliten. gick ut och släppte ut hästarna, tackade nån däruppe för att valpen vi har härhemma är så snäll att han gick och la sig igen och gick och la mig själv igen och sov tills halv tio. 

Hann knappt få i mig frukost innan bilen från Stena kom, han skulle komma efter lunch sa han igår när han ringde och hämta våra harvar som stått i hagen och i skogen. Den i hagen har känts sådär när djuren har sprungit däruppe...Nu är dom iaf borta och all ensilageplast tog han med sig oxå.

Sen till det konstiga när jag är sjuk. jag har en konstig förmåga att reta sönder mig på allt jag inte orkar göra men idag fick jag fart och satte igång och städa rent i pannrummet efter valparna. Lyfte bort galler, den gamla garderobsväggen som har fått tjänstgöra som vägg ut i pannrummet, sopade golvet, sopade resten av golvet, tog sönder kartonger och la i pannan och gjorde jättesnyggt. Slängde gamla kängor, gamla stövlar, var inne och fyllde på tunnan med hundmat och slängde den säcken, flyttade dom andra säckarna och sopade rent i garaget. Sen, var jag helt slut!

I eftermiddag har jag fått sovit en powernap iaf och gått en tur med hundarna i skogen. Han är mor sin lik den där lille Candy. Han kom på att diken, det är häftigt! där finns både vatten och sura löv att hämta....hade hur kul som helst! Nu ikväll har han busat loss med Mint härinne så han lär sova gott inatt...garanterat!

Själv ska jag sova gott i natt oxå och hoppas vara på bättringsvägen imorrn igen! Hoppas kan man ju  alltid, vill absolut inte ha febern Hanna fick!



2 kommentarer:

  1. Så söta dom är ... man tappar lusten på lammstek till påsk .......
    Krya på dig
    /Hella

    SvaraRadera
  2. Men ååhh så söta de är!! Man blir alldeles kramsjuk <3

    SvaraRadera