måndag 30 januari 2012

Söta goa vänner.....

Ja jag vet vad ni alla vill läsa om just nu...valpar. Små söta valpar...

Men sanningen är den att damen hon kniper. Kniper och kniper. Men ikväll tycker hon det är tungt och jag tror det trycker på henne för nu märker man på henne hur jobbigt det är att kissa...jo jo jag minns själv hur det var...hemskt. Kändes som att man nästan inte vågade ...hualigen. Det är länge sen. 

Det är ju annars en sån där sak man kan le åt, Hanna bestämde sig klockan 18.00 för att nu ska jag banne mig UT och ja hon kom ut med besked! Kändes lite som att tåget for genom mig, två krystvärkar en dryg timma senare och klockan 19.34 var hon ute. Låg där en stund och sen började ju hon dåvarande Andersson att inse att hon låg i en pöl med blod, lämnade över barnet till fadern och ställde mig i duschen...på med dom egna kläderna och gick ut och satte mig och tittade på tv....

Jobbade i ett kontorslandskap då och hade fått ALLA skräckhistorier om hur det var att föda barn....

ja det var då det. Så jo jag förstår Chilis känsla. Men hon har varit med ute och gått både med mig och med Hanna idag, inte långt men nog upp på ängen och busat i snön...

Så nej, inga valpar ännu. Men dom kommer, var så säkra. Sprallas ordentligt därinne i magen.

Nej istället ska jag berätta att jag har fått ett pris av söta söta Berit som har bloggen som heter Huset på kullen! Underbara Berit! det var dessutom hon som gav mig virkbeskrivningen på vantarna. Tack goa du!

Vem ska jag då lämna det vidare till?

Jo jag vill egentligen lämna det till alla och envar vars blogg ligger härute i kanten, jag är inne på alla era bloggar och läser!

MEN, 
det finns TVÅ som jag kan känna förgyller min tillvaro, dels Wivi, med sin blogg Svarta tassar, jag hoppas vid min gud att ditt 2012 blir ett fantastiskt år! 
....och så Mickan, goa Mickan  med bloggen Njutbart blädder, Mickan som jag hämtade våra katter hos och som skriver så man kan kikna av skratt och dessutom tar så fina bilder! Såna varma goa glada människor borde alla få ha i sin närhet! 

Men alla ni andra är oxå värda den, och alla ni som läser här, varenda dag och läser om mitt bladder. Är så glad över att ni är här, allihopa!

Idag har jag jobbat, jobbat jobbat rensat papper, for ut som en tok på mitt kontor och började röja, slänga sortera och det var så SKÖNT! Känna att det blev riktigt ordning därute! Underbart! 

Ikväll har vi gjort muffins, i senaste numret av Coops kundblad hade kocken Paul Svensson tror jag han heter gjort en potatisartikel med kronans muffins med potatis i. Mumma säger jag, blä sa dottern. 

fick bli ett megapass på motionscykeln efter det, härligt härligt! Så mycket skit som kommer UT så mycket positiv energi som går IN!

Underbart!

Ja det är nog inte många timmar tills vi hörs igen men jag säger ha en go kväll sålänge! Nästa gång så kanske kanske....lovar inget...Chili bestämmer...

Natti!

2 kommentarer:

  1. Tack söta du! det värmde!!

    Ha en fin dag
    kram wivi

    SvaraRadera
  2. Men ooooj!!! Så himla himla glad du gör mig! Men det är ju helt och hållet ömsesidigt! Tilliten och längtan till nya inlägg och skildringar! En så trogen bloggerska som du och på ett sådant personligt och generöst sätt som du delar med dig av Livet på Lyckebo - så borde minsann priset stanna kvar hos dig 4ever!!! Men - å andra sidan får du förhoppningsvis fantastiska priser i i form av små valpliv när som helst... Varm, glad och tacksam OMFAMNING!!!

    SvaraRadera