torsdag 19 januari 2012

Ja se det snöar...


det regnar, det snöar, det fryser på, det snöar, det regnar...och så håller det på...jag måste säga att jag föredrar efter denna vinterns milda väder och blåsande och gråväder faktiskt det vita rena soliga vi hade förra vintern....hundarna var rena, det var sol ute, det var ljust och det var härligt!!!! Jätteskönt såhär i efterhand...att vi sen hade bry med kor som rymde som gjorde snön till ett enda stort meck är en helt annan sak...

Men just ikväll så snöar det alltså..det snöar bollavantar från himmelen...dalar fint ner och är så fint ute. Vi får se hur länge det ligger kvar...

Just nu är jag bara väldigt nöjd med att inte det blåser...väldigt väldigt nöjd...ser fram emot vår ingen blåst, värme, sol och härligt väder....ska bli jätteskönt!

Här har vi annars haft lite sjukstuga i veckan, jag hade ju feber förra helgen och nu har Hanna fått feber, har haft det ett par dagar och stannar hemma imorrn oxå. Febern far upp och ner, gjorde den på mig oxå så det är likaväl hon stannar hemma...

Fåren ska vi få klippta imorrn, vinterklippning inför lamningen..gött för dom att slippa sin tjocka ull när det börjar bli vår...just där direkt efter lamningen när det blir varmt brukar dom tycka är väldigt jobbigt....

Ja nu är det hög tid för er som är intresserade av valp att höra av er så jag har lite koll på hur många ni är och vad ni önskar för kön på er valp...det är inte långt kvar nu!

Ha en härlig kväll och en underbar helg!

1 kommentar:

  1. Hej Ulrika!

    Visst är böckerna bra!!!

    Har ni haft feber, trist och jobbigt,...men det hör ofta vintern till.

    Idag har vi vitt på marken, får se hur länge det varar...saknar lite sol på det bara...*ler*..
    Ha en riktigt mysig helg!

    Kram Mariette

    SvaraRadera