lördag 14 januari 2012

Mål för 2012....


Fördelen med att vara sjuk är att man går och grämer sig över vad man egentligen borde göra. Vad är det för fördel med det då kan man undra?

JO det är då jag går och funderar på allting som SKA göras.

Var nåt som for på mig bokstavligen igårkväll, blev febrig, fick ont i huvudet och vaknade likaledes i morse. Därför har jag tillbringat nästan hela förmiddagen i sängen och eftermiddagen i soffan. Däremellan var jag nere och mockade i stallet....solen stod högt på himlen, det är sååå ljuvligt!

Idag har jag beställt tomatfröer, insåg att det faktiskt snart är dags att börja plantera dom även om det känns som bara i förrgår vi slängde dom gamla....

I planeringen för våren ingår att köpa några fler rhoddar till trädgården...dom gamla jag flyttade tog sig tyvärr inte. Under dom ska där upp ett par lampor för att förgylla nästa hösts mörker.

Stalldörren ska förstärkas, den är idag i sk glespanel och när det blåser så viner det in genom dörren. För tillfället avhjälpt med ett stort påslakan på insidan men ska upp brädor där. Dessutom ska boxdörrarna därinne förstärkas.

För hundarnas del är målen för 2012;
Chili
Ska starta öppenklass på jaktprov
Ska starta kkl
Start i Norge på jaktprov
Få sitt viltspårschampionat
LP lydnadsklass I
Start i rallylydnad

Mint
Klara vallningsprovet
Gå anlagsprov i viltspår
Starta appellklass spår
LP lydnadsklass I
Starta lydnadsklass II
Start i rallylydnad
Agilitykurs med Hanna

Sist men inte minst ska JAG ner till 65 kg! Det är nog det målet jag kommer att jobba mest på!


Vid halvåret stämmer vi av hur långt vi har kommit!

Ha en fortsatt härlig lördagskväll!

2 kommentarer:

  1. Hej jag ser att du har våren utstakad framför dig. Jag önskar dig lycka till av hela mitt hjärta. ha en underbar dag kram Beijan

    SvaraRadera
  2. Hej Ulrica, det var ju mycket för år 2012 ....
    och ovanpå detta ska ni ta hand om valparna som är på gång
    Lycka till
    /Hella

    PS - krya på dig !

    SvaraRadera