lördag 31 oktober 2020

Skog ger frid i själen


Igår fick jag en sån skrällande huvudvärk så tidigare idag avbokade jag kvällens meditation som dessutom skulle vara utomhus. Regn och huvudvärk kändes som en dålig kombo. 

Istället for jag med dottern ner till Mellby och gick slingan med Inga i rask takt. Bakom en hög med ris låg ett barn och skrek bu  och ja han skrämde nog iväg min huvudvärk oxå :) 

skämt åsido, jätteskönt med en runda i skogen i friska luften med raska kliv. Sen lika raska kliv in i mataffären och handlade lite käk till kvällen och till nästa vecka. Gott att ha det gjort.

Åker och handlar när där inte är så mycket folk, det är lite lyx att bo som vi gör i coronatider, vi måste ju inte hela tiden möta folk utan kan välja när vi handlar och vart vi är. Det är verkligen superskönt!

Imorrn ska vår söta lilla prinsessa få komma hem igen. Tanken var att hon skulle stanna tills på måndag men på måndag ska det bli oväder och på tisdag med så vi har bestämt i familjen att är hon stabil imorrn så får hon komma hem imorrn. Det tycker både hon och vi är jätteskönt! 

Miss i protokollet idag dock när vi rensade härhemma var att alla sopor bars in i hästtransporten och jag och Hanna for glatt till Ahlatippen som ju givetvis var stängd. Det är ju röd dag. Tänkte inte på det. OOOPs ! 

Nåväl.nu ligger hela lasset i garaget istället. Och på parkeringen. Det går ingenstans det lovar jag men det var skönt att få rensat ut det så i veckan får det åka till tippen. Slänger och rensar och lägger ut saker till salu på facebook som vi inte ska ha. Det är skönt. Älskar att städa ur sånt som bara ligger och skräpar. 

Ha en fin lördagskväll!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar