söndag 16 december 2018

Julkort och frys full med gammal mat


Idag har vi tagit ett steg närmre julen såhär tredje advent. Julkorten är skrivna och planeringen inför jul är på gång. 

Det är ju lite så när man har familjen på håll att det krävs en viss logistik även om vi brukar fira mestadels hemmavid...efter att ha i barndomen flugit runt som ett skållat troll är det ganska skönt att bara ta det lugnt och vara just hemma...

Julkort har jag inte skrivit på flera år, jag älskar att få julkort och tycker det hör julen till att skriva dom. Däremot har jag inte bakat ett enda dugg iår faktiskt. Inte nånting alls. Har inte känt att det har funnits något behov. Däremot från att ha förra året nästan kräkts på julmaten när vi skulle äta den hemma så känns det för tillfället som jag skulle kunna äta julmat fram till nyår. Är nog så att det var lite väl stressigt förra året. 

När jag sen såg en bild på en frukost från hotellet igår så kände jag att ååå så skönt att slippa dit och göra frukost. heeelt underbart!

Sen har vi tömt frysen idag. Gammalt feset kött som legat i botten iflera år åkte nu ut och frysen blev avfrostad! så underbart men oj vad tomt det blev :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar