måndag 20 maj 2013

Ett pass med den ena....


och en väldig massa ägg i hönsgården!

Ja idag är det soligt ute igen, igår regnade det nästan hela dagen, men oj vad vi behövde det regnet! Själv satt jag inne och jobbade nästan precis hela dagen och idag tar jag det därför lite lugnare.

Har varit på kundbesök och så har jag varit på lantmännen och köpt hem foder åt Annie och lite annat smått och gott, bland annat blommor som ska planteras ute sedan..har ett par sticklingar jag oxå ska plantera och så ska jag försöka komma på hur jag förökar min abutilon. 

slänger ut en fråga på fejjan och frågar!

Hur som helst, det har pga dagen blivit lite hundträning oxå, en ny fyrkant, lite större, åt Chili. Hade tänkt göra den ännu större men två rådjur stod i nedre delen av hagen och åt så jag höll mig i den övre halvan.
Fyrkanten gick bra men idag var Chili varm och då kommer *kan själv* in i bilden. Hon fäster sig på dom hon sett att jag lagt ut och hänger sig vid dom och har svårt att släppa men hon är å andra sidan lättare att övertyga nu än förut. Mycket lättare.

Sen fick Mint ett lydnadspass oxå, Chili ska få ett senare. Verkar som om dom båda tyckte det var rätt skönt att komma ut och röra på sig och träna lite, nu ligger dom och sover nöjda och glada.

Nu ska jag plantera blommor och sen får jag jobba några timmar till ikväll!

Må gott i solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar