tisdag 30 november 2010

Det lyser en ensam stjärna...

en alldeles ensam stjärna lyser på kvällshimlen över kohagen ikväll...ser ni vad snö vi har häruppe? Määängder! Gick igenom kornas sommarhage ikväll och ja på vissa ställen där var nästan 2 dm! Men det är vackert! Det gnistrar och lyser upp, det knastrar när man går och när vi gick igenom skogen stannade jag upp och bara lyssnade....på tystnaden! Så underbart härligt!

Här har vi fått gjort en del idag minsann, Hanna har studiedag så i morse gick vi upp och åkte ner till affären. Lussekatter och hemgjord fisksoppa stod på programmet! Sagt och gjort, Hanna har gjort bäggedelar, det mesta har hon faktiskt fixat själv! Hon kommer att bli kock när hon blir vuxen! Hon gör sås till maten, hon skalar potatis, hon gör efterrätter och hon bakar! Hon är fantastiskt duktig och kan dessutom läsa recepten under mors uppsyn...ja jag kan inte neka till att jag tycker det är väldans skönt att få lite assistans...jätteskönt!

Ja och så blev det då en långrunda med vovvarna över stock och sten i snön idag. Frisk luft och nu sover båda hundarna som stockar. Vilomånaden jag bestämde båda skulle få när Chili blev dålig är över, det är den 1 december imorrn, då kör vi igen! Tid för vila, tid för arbete! När jag hade Tim så lät jag honom vila både en längre period på sommaren och en längre period över julen, mest för att han skulle få smälta intryck och utvecklas, jag har gått ifrån det men känner att det är nog en god idé det där att låta hundarna få mogna...Sen att dom båda två håller på att gå ur spel för att dom är helt upptrissade och jättesugna på att jobba nu gör ju inte tanken mindre....jo jag tror det är en bra idé!

Imorrn är det ljusparty hos Frida på schemat, det ska bli kul!

Ha en härlig kväll mina vänner!

2 kommentarer:

  1. Jag tror nog att jag kan läsa dina tankar...när et gäller kanelen å äpllen...haha.

    På dina funderingar... Min dotter kaninte heller sova under drömfångare...den hon hade fick vi ta bort. Nånting som är lugnande när man ska sova är att ha en ametist bredvid sig. Det fungerar för mig. Speciella skyddsamuletter för just väduren skulle kunna vara diamant... den är bra för vädurar. Det finns några bra nätbutiker som www.amuletten.net, eller www.vattumannen.se. Prova där...där finns mycket smått å gott. Lycka till Kram Lilitha

    SvaraRadera
  2. Vi har oxå massor med snö här nere i Stockholmstrakten.. å det är så himla vackert.
    fast jag har ju inga kohagar runt omkring mig förståss. Jag är uppväxt med kohagar..så en viss avundsjuka finns där..haha.

    Ett vacker kort men den ensamma stjärnan...

    Kram Lilitha

    SvaraRadera