söndag 21 november 2010

Söndag!


Döm om min förvåning när jag var på City gross och handlade häromdagen och dom hade tulpaner! Dom brukar ju dyka upp först efter jul...:O)). Sen hade en annan väninna hittat vita tulpaner i en annan affär så det är väl vår tidigt iår...eller sent? :O)


Helgen här har gått i adventsstädning och adventspyntets tecken....sååå mysigt, jag tycker att hösten har gått fort? När det är dax att ta fram adventsljusstakarna brukar jag vara sååå trött på mörkret men jag känner iår att jag har inte upplevt det så mörkt? Kanske för att jag jobbar hemma och faktiskt får en hel del ljus på dagtid även om jag jobbar....jag har ju iaf möjligheten att gå ut mitt på dagen. Igår när dottern var hos sin pappa och sambon tog sin dotter och åkte och spelade bowling satte jag igång. På med en skiva julmusik, upp på en stol och började skura ovanpå skåpen i köket...tänk hur skitit där kan bli! Skurade av mina kopparföremål som hänger på väggen, lyfte på micron och fortsatte sen genom hela huset med en skurtrasa och skurmedel! När sambon kom hem var i stort sett hela huset klart med nya gardiner, nya dukar och en fräsch doft av skurmedel överallt! Jag fick inte skurat ur duschen, den blir nästa projekt men det är inte så väldans länge sen jag gjorde det och även fönstrena jag faktiskt putsade av på insidan för två veckor sen fick en omgång till! Det var fräsch det var rent och det var en fröjd att gå och sätta sig i tv-soffan igårkväll med ljusen tända och känna att det doftade jätterent överallt!


Idag har sambon bakat pepparkakor med båda flickorna och själv har jag varit på Skopunkten i Helsingborg och köpt nya kängor och sen förutom det har jag knappt gjort nånting idag....jo jag har gjort köttfärssås av den redan stekta färsen :O).


En skön helg med andra ord! Nu marscherar vi vidare mot första advent! Ha en härlig vecka!

1 kommentar:

  1. Vad du har jobbat!
    Och så skönt det är när man äntligen har städat klart i alla skrymslen och vrår.
    Kram

    SvaraRadera