tisdag 17 augusti 2010

Sensommarfägring...

Att sommaren lider mot sitt slut, att skolorna börjar och att det börjar dra sig mot att gå tillbaka till jobbet för dom allra flesta är nog ingen som har missat, men det växer gror och blommar i trädgården ännu....jag har precis satt ner en del perenner som har fått stå på tillväxt i en kruka för att slippa dela sin rotning med hönornas enträgna krafsande i rabatten, dom åkte ner nu när det dessutom är regnigt, då är inte hönsen fullt så glada i att sandbada....

Hannas sent satta fröer är väl ett typiskt tecken att ännu är det inte för sent?




i pelargonlådorna blommar det för fullt....sticklingar står på tillväxt i uterummet tillsammans med provadopinnar, även sorgflugelarverna hade hittat mina sticklingar...


en klängkrasse lägger sina gula stora blommor i rabatten istället....

en alldeles underbar dahlia i en alldeles underbar färg...


i en annan rabatt står en malva vid namn Mr Merlin...



och så till sist men absolut inte minst, en av mina nyinköpta rosor som så småningom ska få stå nere nedanför hönshuset och bilda vägg ut mot skogen. Där ska det bli en rosenrabatt med belysning i tänkte jag.....solcellsbelysning givetvis :O)
Nu önskar jag er alla en fortsatt härlig vecka, själv ska jag gå ut en tur med hundarna i skogen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar