torsdag 22 juni 2017

Midsommar och jordgubbar


Midsommar med sommarens längsta dag är här :) Den där kvällen med sju blommor under kudden där natten aldrig skulle ta slut när man var yngre :) .

Ikväll är det tyst och lugnt häruppe på berget och en mörk himmel tornar upp sig över trädtopparna, det är lovat oväder. 

Själv sitter jag inne och njuter, njuter av lugnet tystnaden och att all mat tills imorrn är hemma men framförallt över att det blir en väldigt lugn och stillsam midsommar.

Sista veckan har jag bara varit, jag har slutfört deklarationer, städat undan, städat på hotellet, haft miljö och hälsa där på besök med gott betyg och jag har samlat energi och tankar om hur sommaren ska se ut, fått rätat ut en del funderingar och ikväll fick vi reda på att vi har stängt på knäredsdagen på kvällen eftersom att bandet inte kommer. 

Gör mig inget, då kan jag fullt fokusera på en kanon dag på dagen på lördag. Jätteskönt faktiskt. Och roligt! hoppas på många glada besökare.

Sen drar vi ju igång vårt cafe på onsdag ! Fram till den 6 augusti har vi öppet onsdag-lördag mellan 8-16. Blir det en succe kommer vi fortsätta ha öppet vissa dagar till hösten oxå tänker jag. Har själv saknat ett cafe i knäred läääänge. Då får vi nog utöka vår glassbar oxå inbillar jag mig. 

Men, ännu är det midsommar och ledighet. En tur upp i skogen med hundarna en dusch och en macka? jo det låter som en underbar kväll i mina öron. Och en god bok sen ovanpå min magnetmadrass. Jätteskönt!

Ha en go helg och en underbar midsommar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar