lördag 31 december 2016

Årets sista inlägg...


Årets sista skälvande timmar brukar jag summera året som gått och sätta upp planerna för nästa år. 

Iår har hänt massor men ändå inget särskilt. Det har varit ett bra år, Hanna har konfirmerats, Inga har löpt för första gången, Belinda slet av sig skorna och visade sig vara hopplöst felverkad under en längre tid vilket har inneburit både tid och pengar på att få det ordentligt, men nu är hon helt fit for fight igen och för varje ridpass märker man att det händer saker. Bra saker. Hela tiden.

Annie känns numera mer vuxen och som Hanna sa häromdagen det är bara att sätta sig upp och rida. Hon går i en fantastiskt fin avslappnad form och jag tror hon mår fantastiskt bra härhemma. Hon trivs med livet.

Och så har vi köpt hotell. Något som för många kom som en överraskning men som jag gått och gnolat på ett tag, eller jag har väl egentligen mest gått och gnolat på att göra något annat, något mera, en halvtid här en halvtid där. Livet är så kort och jag har känt att jag vill göra något mer än bara vända papper. 

Nästa år blir därför väldigt spännande. 

För hundarnas del blir det start på tävling. Det ska ske iår. Det är lustigt men när jag gick på hotellet häromdagen och hade Mint med mig när jag pysslade på övervåningen så insåg jag ju varför hon är som hon är. Ibland är man så korkad så hälften räckt till. Varför? Jo vi bor ju i ödemarken och hunden är väldigt sällan med mig ute. Räckte vi var på hotellet på övervåningen själva jag och hon för att man skulle märka vad som fattats henne. Får hon vara med mig och ligga i receptionen när jag jobbar så är jag rätt säker på att jag lär få en annan hund. Likadant med Inga. Vi har inväntat starter i lydnad för vi inväntar nya reglerna som faktiskt kommer passa båda mina damer mycket bättre.

Hästarna har Hanna tagit rodret över båda två och dom ska vi försöka få ut på tävlingsbanorna i sommar. Vi börjar med programträning och sen får vi se vart det leder.

Vår egen träning fortsätter, kondisen växer och man kan märka att man kan öka något kilo här något kilo där på träningsmaskinerna. Häftigt att tänka tillbaka!
Vi avslutade året med en joggingtur jag och Hanna i hällande regn men ack så skönt. Så mycket syre i luften.

Och så hotellet då. Vi har lite projekt som ska dra igång, lite middagar, nån liten minimässa, kurshelger och till sommaren blir det cafe, som förvisso öppnar redan under våren. DET ser jag fram emot. En tårtkurs blir det och en brödkurs. Till att börja med. Ser verkligen fram emot att lära mig mer...........

Det blir kort sagt spännande, en lisa för själen!

Gå in på www.hotellfreden.se och kika!

Nu ska jag ge mina hästar lite mat, sen ska jag sätta mig och göra ett par deklarationer innan nyårsmiddagen. Anledningen till mitt jobbande är att maken ska titta på fotbollsderby ett par timmar, då undviker jag soffan! 

Ha ett underbart nyår, var rädda om varandra därute, och så hoppas jag vi ses i 2017!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar