måndag 11 juli 2016

Härlig träning!


I onsdags var vi ute på träning jag och alla vovvarna. JO faktiskt var alla vovvarna med. Chili har inte orkat göra nåt det sista men hon fick hänga med. Hon älskar ju skogen och hon älskar sök så hon fick hänga på. 

Innan Rosaleen kom hann jag dessutom med ett lydnadspass med Mint på brukshundklubben i Markaryd. Jäklar vilken attityd jag fick upp på henne! leksak och godis och full fart! hon brydde sig inte ett skit om att långtradarna dundrade förbi därute heller, hon bara körde på och hon gjorde det sååå bra!

Inga och Chili fick skogspass, Inga ska träna koncentration och fick ett sök där Chili fick vara med som störning. Bra med koncentration och sitta och vänta på sin tur. Jättenyttigt. Det är nog dom bitarna jag kände falierade mest på Chili , det där att det är inte alltid din tur. Inte hela tiden. Du måste kunna sitta och vänta oxå. 

Chili orkade tyvärr inte så mycket men hon krigade på det märks att hon tyckte det var rolig men orken fanns inte så hon fick komma in ett par gånger när jag märkte att hon faktiskt körde på för att hon tyckte det var kul inte för att hon orkade. Var nästan rädd hon skulle stupa om jag lät henne fortsätta. Normalt sett så har hon svårt för att komma in mitt i arbete men där och då kom hon med en gång. Min lilla tös.

Efter söket fick Inga ett godisspår men då var huvudet slut på henne. Helt färdigt. Hade innan söket kört lite fotgående därute på vägen i skogen. Jaktfot får jag säga. Det kör oxå runt rätt hårt i skallen på henne. 


i veckan har vi fått blåbär i skogen, igår gick jag och maken och vovvarna en tur och plockade, en och en halv liter fick vi ihop på kort tid. Finns hur mycket som helst iår....jättegott....

Och vädret ska fortsätta. Fick lite panik när jag insåg att det blir ett dåligt höår iår men när jag då fick besked om att jag kan vara lugn vad gäller min höbonde så blev jag lugn igen. Då får vädret gärna fortsätta :). Syre i luften , frisk luft och inga insekter. Gillas! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar