söndag 13 december 2015

Luciadagen


Här har det varit en stillsam lucia. Inga luciatåg ens på tv...däremot massor av frisk luft, sol och jag har varit ute och klippt granris, eller ja ris och ris, maken sa det är väl inga julgranar du ska sätta? klippte av topparna på dom grantoppar som fallit i stormen och det är ju rätt rejäla grenar på dom kan man säga. Så nej direkt ris blev det inte men det blev fint! Fördelen med att dom var grövre var att dom stod så fint i krukorna, annars brukar ju granris ha en tendens att liksom bara vissna ner....nej det blev jättefint! 

och så lite ljusbelysning i balkonglådorna och den krukan jag satte utanför stallet. Lyser så fint ikväll. 

Hästarna fick lite pynt oxå, lite granris i fönstrena, dom älskar att gnaga granris, och så lite belysning i fönstret i den tomma boxen. Köpte två ljus oxå med ledbelysning i som står i fönstret därnere, det lyser som sagt så hemtrevligt. kan ju inte direkt ha några levande ljus därnere :). 

Älskar dom batteridrivna ljusen, dom är så smidiga, vi hade såna nu vid stormen oxå när strömmen gick och dom lyser ju liksom natten igenom. Andra ljus får man ju släcka vid nattedags men dom här kunde ju stå kvar och lysa så fint och ge lite ledbelysning. Ska köpa ett gäng till till nästa år. Jättefina är dom! 

Igår var vi på en mysig middag hos vår hovslagare och fina vän Mialill med sambo. Såååå god mat. Funderar redan på vad jag ska bjuda dom på när dom kommer hit, det blir inte lätt att toppa ska jag säga....åååå vad gott det var. och oj vad hungrig jag var i morse när jag vaknade :)

Nu blir det dusch och sen lite soffhäng ikväll!och lite tacos :)

Ha en skön kväll därute, alla fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar