onsdag 10 december 2014

Inomhusträning och lussebak


Såhär i juletid så är det så mysigt att tända ljus sätta på julmusik på radion och så bara baka en massa gott och fylla frysen. 

Inför söndagens träning är inget undantag, igår så sken träningsvärken igenom efter mitt cykelpass i förrgår så det kändes inte jättelockande att gå på Bodycombat igårkväll utan istället så satte vi på musik, tände ljus och satte igång och baka. 

Bland annat dom här små små formarna med saffranskaka. Jag hittade dom små sockerkaksformarna på maxi sist jag var där och kände att såna bara måste jag ha!

Och kakorna blev precis så små och söta som jag förvänat mig....så roliga formar! Annorlunda!

och i väntan på bakning och ugn så kan man ju passa på att träna lite, så Inga fick både leta godis här i huset, hon sitter numera och väntar spänt när hon ser att jag går omkring och sen letar hon frenetiskt efter sina små gottor. Rolig övning och tröttar liten hjärna.

Dessutom blev det lite vanlig lydnadsträning i köket.

Idag var tanken att Mint skulle fått ett pass ute på morgonen, men det får nog bli pass inne på henne ikväll oxå, vädret hägrar inte direkt även om vi hade en härlig morgonrunda i fallande snö. Nu har snön gått över i hällande regn istället och med blåsten upptill, ja då sitter man gärna kvar inomhus....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar