onsdag 24 september 2014

Vad gör dom andra en tisdag?


Igår blev jag kär. Bokstavligen. i denna lilla vovven. En liten femmånaders  Welsh corgi valp. Sååå himla söt! 

Han var vovve till foderföreläsaren som var på Dressyrgården igårkväll, där Catrin bjudit in en väldigt inspirerande föreläsare för oss andra att lyssna på om hästens matsmältning och foder. Älskar såna föreläsningar, man kan liksom aldrig få för många även om folk kanske inte alltid har samma åsikt som man har själv. Man lär sig ALLTID nåt nytt!

Och så då med denna lilla tassandes runt fötterna. ja jag hade kunnat ta med den hem bums!

Men det är ju jag i ett nötskal.

Hur som helst, mitt i allt det där satt vi och skrattade åt oss själva och undrade vad vi skulle göra utan hästarna. Man lär sig alltid nya saker och dessa stora varelser, föreläsaren hade skullat vara lite duktig tagit på sig sporrar och lyckades på vägen in i ridhuset stå på huvudet över sina egna fötter och trassla in sig i sporrarna varpå ett antal byggjobbare gapskrattat och frågat om hon blivit rädd för maskinerna. ....Det där är ju sånt som händer. Eller som att man går med lite fel skor och halkar i nåt och bara sätter sig pladask...

och vad gör andra på kvällarna, på dagarna, på all den tid man tillbringar i stallet? Vad gjorde jag själv? Tränade hund lite mera...läste lite mera...satt och häckade lite mera. Men nej jag skulle inte vilja byta tillbaka. Not in a million years. Och det är ju det som är så underbart att vara tillsammans med människor man trivs med och har samma intresse som. Det liksom bara går av sig själv. Och med vänner man får! Ja det är roligt! 

För Hanna är det oxå jättekul, dom flesta hon träffar på dressyrträningar etc är ju faktiskt väldigt mycket äldre än hon men hon säger det om och om igen, alla är så underbara, så trevliga och så mysiga att umgås med! 

Idag har det regnat ute så dagen har bestått av arbete och ikväll har vi varit och handlat. En helt annan matvagn kommer hem numera, en nyttigare, mer hälsosam. Kroppen mår bättre och bättre. Med hem idag kom dessutom nya hantlar. Nya tyngre hantlar....

Sen vi kom hem har jag däremot inte tränat mig själv utan kört ännu ett pass med Inga. Hon fick ett pass ute först idag, fick leta vittringspinne bland löven och hon letar upp den med näsan så fint, hämtar och lämnar jättesnyggt. Dessutom ett par hopp över hinder, sitt kvar övningar, och så har jag börjat lära in ligg, det hade satt sig ikväll i köket. Och så kör vi fjärrövningar. Går bättre och bättre. 

Så, nu är Inga lite trött, och jag ska in i duschen, sen soffan! Tjingeling! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar