onsdag 8 januari 2014

Att förberedas inför framtiden


Valparna dom växer härhemma så det knakar. Igår gav Hanna dom nötfärsen, idag satte jag mig i hallen och skulle mata dom, jag hade burit med mig hela paketet ut och tänkte det går nog fint. 

Dom var som en liten grupp hyenor på maten, det är så gott, ge oss!!!!! innan idag fick dom välling igen och på spisen står en ny gryta välling åt dom som är tills imorrn bitti. 

Kanske att dom får lite till ikväll, det får inte gå för fort fram dock för dom små magarna.

Det som är så härligt med valpkullarna är just att sätta sig ner och titta på dom, se hur dom är som individer och verkligen se dom. Mitt största jobb som uppfödare är ju faktiskt att rusta dom för framtiden. Därför så får dom just vara innanför köket, det är där det slamrar mest, dånar mest och tvättmaskinen går därute varenda dag....den bara maler på. På kvällen så släcker vi lampan och alla går och lägger sig och det är lika tyst som det är ljud på dagen. 

Efter maten idag så tog jag klosaxen med mig ut och tog varje valp i famnen och klippte, dom får bli kliade i öronen, pillade mellan trampdynorna, tagna i. Pratade med och kelade med men samtidigt så får man inte spralla och hålla på i knät. Den ena tiken var inte alls glad första gången jag gjorde det, nu är där ingen som protesterar längre. Det enda dom gör är att dom blir väldigt närgångna med sina små nosar med klosaxen och ska vara med och nosa på det jag gör hela tiden...det är så mysigt.

Jag vill att alla valparna verkligen ska vara rustade för framtiden, rustade för ett liv utanför gården när dom åker till sina nya familjer. Det ska inte vara en stor skrämmande värld därute som väntar och det som händer med dom ska kännas bekvämt redan från början. Det är jätteviktigt. 

Det är därför jag är lika noga med hur jag vill att mina valpköpare ska ta hand om sina små telningar. Även i denna kullen känner jag verkligen i hjärtat att dom kommer få fina familjer allihopa! 

Det finns fortfarande ett par valpar kvar, så skynda skynda om du vill ta del av denna helt ljuvliga kull! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar