tisdag 11 december 2012

Det är minsann kallt ute idag...


Älskar vintern. Älskar sättet som den fryser till allting och bevarar, bildar mönster i naturen och lyser upp tillvaron. Det är så fint. Ja om det är snö ute då och det är det ju nu. Tyvärr ser det ut på väderprognoserna som om det ska bli plusgrader nästa vecka bara för att bli kallt igen till jul. Över jul vill vi ha snö. Inget regnande och hala vägar när det fryser på morgonen. Nej tack. Vit fin jul vill vi ha.

Sitter här med mitt kaffe och tittar på vovvarna. Nu har dom hostat klart tror jag, kändes som att dom gjorde det rätt så kvickt först men sen har det kommit nåt enstaka hostande. Inte mer än nåt enstaka men ändå så man är tacksam att man har hållt sig hemma. Så dumt att smitta ner fler än nödvändigt. 

Dags att börja sätta igång med träningen igen. Med Chili. Mint vilar just nu, hon och Hanna ska fortsätta med agilityn efter jul och jag tänkte boka hallen åt dom så dom kan träna inomhus lite i januari sen börjar väl kursen igen framåt vårkanten. 

Men nu är det lydnadsklass II som gäller för Chili, nästa tävling är två månader bort och i hundarenans hall, det är perfekt! Varmt och skönt och det ger oss tillfälle att träna där oxå så vi är väl förberedda. Senare i vår ska jag starta henne i appellklass oxå tänkte jag innan jaktproven drar igång igen. I vår SKA vi starta i öppen! Fick förrästen förfrågan om ännu ett kkl häromdagen, men kände att hon är otränad och har haft hosta så nej. Det var ju dessutom i lördags så då hade jag i vilket fall inte haft nån bil. Så långt att cykla :O).

Nähä, dags att dricka upp kaffet, ska ut och elda pannan för den blev inte uppeldad nog igår, min älskade make körde in mig till stan så jag fick hem min lille bil igen och sen glömdes pannan bort. Fick sålt min gamla bil igår oxå så dom var och hämtade den, alldeles alldeles underbart! Ännu ett projekt av listan!

Men, elda pannan, åka till min älskade pålle! 

Ha en fin dag mina vänner! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar