söndag 25 mars 2012

Alla valpar sålda!


Sista valpen såld! Och återigen så konstaterade jag och maken, vilka trevliga människor vi har fått som valpköpare! 

Den siste hanen hamnar i Vellinge, inte långt från Hannas farmor och farfar. Innebär att nu är alla bebisar sålda och strax redo för avfärd till sina hem!

Första kullen har vi haft nu, nånting vi har funderat på länge och ja det har varit planering och fundering på hög nivå. Vid min sida har jag haft Birgitta Staflund Wiberg, utan dig Birgitta hade vi nog kaosat redan första veckan! Chilis valpning tog tid och hon var trött, och så undrar man över sin egen tankeförmåga, till tackorna ger jag alltid mat direkt, extra vitaminer, ser till så dom dricker, ser till att starta igång. Med Chili kände jag att japp, nu har hon valpat, och sen insåg jag att hon är inte alls pigg....ringde Birgitta fick i henne valpvälling, och hunden var igång. 

En vecka senare fick vi ta bort den lille brune hanen och återigen är det guld att ha en sån god vän att bolla funderingarna med....och sen har det varit mjölkstockning, sådan matte sådan hund? och diverse andra funderingar....att skaffa en valpkull är verkligen inte nåt lätt, men fantastiskt roligt! Det ska bli härligt att se dom små liven växa upp och ja just nu ska vi inte ha nån mera kull men om ett par år lär det bli valpar igen, för en valp efter Chili är nåt jag har bestämt mig för att jag själv ska ha! 

I helgen har vi firat maken som fyllde 40 igår, det blev lite kalasande, mitt i allt kände vi att räcker maten? Det är då man är tacksam för att man dagen innan köpte ett och ett halvt kilo färs som man kan göra lasagne snabbt på.....men maten räckte så nu har vi lasagne till ett kompani :o). 

Idag har vi hämtat hö hos höbonden, gått i solen och däst och då haft jättetrevligt besök från skåneland. Avslutade eftermiddagen ute med att springa en tur med båda hundarna i skogen. jätteskönt!

Ikväll blir det lite pappersarbete och så kör vi ett lydnadspass med båda hundarna tror jag!

Ha en härlig vecka, en vecka kvar sen är det påsklov!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar