onsdag 15 december 2010

Så fantastiskt roligt!!!!!!!

Idag har jag och Mint gjort nåt fantastiskt roligt! För en tid sen gick jag och började fundera på det där med agility...ja egentligen har jag väl funderat på agility i några år redan men tiden har aldrig funnits och agilityn har ju därför fått hamna nånstans låååångt ner på listan. Men så kände jag att varför inte göra nåt roligt, riktigt jäkla roligt som både jag och hunden tycker är tokroligt?

När vi sen var och hämtade halm i höstas och Tommy som vi hämtar halmen hos visade sig sitt byggprojekt då föll liksom den poletten hela vägen ner...kontaktade Jenny Damm som tillika är *mamma* till Lotushallen tillsammans med Tommy och hans fru Anita, och sagt och gjort, vi bestämde tid idag! Hade tänkt hämta halm idag oxå men vem hämtar halm på dessa snorhala och ickesandade vägar? Inte jag iaf....och inte utan vinterdäck på transporten...nej tack!

Men, det var bland det roligaste jag har gjort i mitt liv! Jenny gick på ett väldigt sakligt och tydligt sätt igenom en hel del saker....target, tunnel, framåt, vändningar, över hinder, och ja säkert nåt mera...jo starter.....nu har vi fått läxa och skall träna själva tills Jenny är tillbaka i början av januari, det känns så kul att ha kommit igång med nåt som jag ser att hunden tycker är roligt, hon har lekt med en boll idag och hon kom dessutom tillbaka med bollen!
I flattevärlden hade det tett sig som nada men i Mints värld var det stort! Härliga goa hund!!!!!! Ja detta var riktigt jäkla roligt!!!!

Nu sover Mint gott, inatt och imorrn ska det bli mera snö, ska vi behöva skotta oss ut imorrnbitti månne?

Ett stort tack till Mariette som *räddade* stunden idag när DHL inte vågade sig ut hit i halkan....han fick lämna hundmat och kattmat där hos dom i butiken och sen kunde jag åka och hämta det i lugn och ro.....tack snälla!

Nu sista biten på betapet och sen soffan!

Gonatt mina vänner!!!!

1 kommentar:

  1. Jag har också tränat lite agility med mina Töser. Gick en kurs med Kaisa, hon tycker ju lydnadsträning är pest, och hon hade sådan fart, tyckte det var superkul. Nicita var tanken att jag skulle tävla med men hon stressade upp sig så jag fick lägga ner det projektet.

    SvaraRadera