torsdag 15 juli 2010

Träning träning träning!

just nu är det mycket träning, jag har återfunnit glädjen i att träna och jag gör det mycket och gärna! Igår var vi på kurs med Mint jag och Hanna, på valpkurs och hade baklängeskedjning. En träning som inte fanns för ett antal år sen men som bygger upp hundens ork och som håller hunden on the go och ökar uthålligheten! Jag och Mint gjorde läggande under gång och lillhönan gjorde det jättefint, trots störningen med andra hundar runt om!

Idag har jag varit iväg och jobbat och när jag kom hem så tänkte jag först gått ut i trädgården och tränat men nej, vi åker till klubben! Där är ju normalt träning på torsdagar, förvisso är torsdagsträningen inte på sommaren i organiserad form men inte hade jag väl anat att vi skulle ha hela planen för oss själva? Hur som helst, jag fick till två riktigt bra pass med båda hundarna och BÅDA hundarna funkade kanon med sin externbelöning! Köpte leksaker av Anna, hemsydda och dom är KANON!!!! Mint lekte som aldrig förr och det var så härligt med en belöning som får henne att öööka tempot istället för att stanna upp och äta godis! Nöjda och glada for vi hemåt igen!

Slutade kvällens tur med fika hos grannen, gottigottgott!!!!!!

När vi kom hem fick jag för mig att jag skulle cykla en stund på motionscykeln, sen blev det lite hantlar på det, och slutligen, hör och häpna, 5 rundor i rask språngmarsch härute på vägen!!!!!! Upp och ner för lilla backen med hundarna i släptåg! Gissa om dom trodde matte hade blivit galen....:O)

Ha en fin och riktigt härlig helg!!!!

2 kommentarer:

  1. Låter hel mysigt!! va kul att de går så bra de är bara att önska er lycka till i fort.s oxå
    Har det funkat med bilden som jag sa el vill du att jag ska skicka den??
    I går och i dag har vi gjort sök på kalvar vi hittade en igår tyvärr levde den inte & i dag va de dax igen men ingen lycka dom har polisanml. den för de är troligt vis någon som tagit den som du vet är de ju ganska stora för att vara en vecka...så stackars kossa med ett jätte ljuver nu.. fy så jobbigt för syster min

    Ha en skön helg
    kram wivi

    SvaraRadera
  2. Det var ingen dålig träning.
    Kul att du kommit igång med hundträningen. Vi ses i Halmstad den 1 augusti...jag och Nicita ska också tävla...både lördag och söndag.
    Ha en go helg!
    Kram

    SvaraRadera