tisdag 5 januari 2010

Ja se det snöar!!!!!

Foto; Josefin G



och inte är det lite det snöar heller! Det har vräkt ner hela dagen! Jag hade lovat Hanna att vi skulle åka in på bio och jag kan erkänna när jag gick upp idag att jag hade ingen som helst lust...men har man lovat så har man så det var att ge sig iväg, jag behövde åka om kontoret oxå och hämta min post plus att köpa nya stövlar åt Hanna. Vi fick gjort både och och sen när vi skulle åka hem så kände jag kommer vi upp för backarna hemma???? Det var lite snö milt uttryckt men jo vi kom hem...lite rester av lasagnen och så efterrätten vi var inne på skånskan, mums! Är det en afton så är det, då ska man myyysa!!!!! Ikväll snöar det bara lite lite och det är alldeles jättevitt ute, men vad gör det, det är inte nån som ska nånstans imorrn och ja det är ju söndag, även om det är onsdag :O). Jätteskönt!

La in min blogg på blogglistan på alternativ idag. Där talades det om bloggar med substans i, att dom flesta bloggar var utan substans. Vad är en blogg med substans egentligen? En blogg om världsläget? En som bara handlar om matlagning? Kan inte en blogg som ger nåt ur vardagslivet vara minst lika substansiell som nån som bara tar upp politiska eller rena faktagrejor?En blogg som handlar om och som ger inspiration ger minst lika mycket....absolut. Vi lever så mycket i stressens värld numera så vi behöver lite andlig spis oxå emellanåt...bara sitta och titta på en bildblogg kan jag tycka är nog så härligt. Titta på bilder, hämta inspiration. Jag skulle kunna skriva i detalj hur tackorna mår, hur långt dom har kvar till sin lamning, vilka hönor som ruggar, jag skulle kunna skriva en hel roman om hur det är att vara ett misshandlat barn, men vem är intresserad av att läsa allt i detalj? Ingen. Jag vill ge mina läsare inspiration, en stunds blaha läsning där man bara kan sitta ner utan att tänka, ett kakrecept då och då eller en tanke om vad som helst. Substans måste inte vara ren fakta, det kan minst likagärna vara livsinspiration....

Ha en skön trettondagsafton!

Tjingeling!
och en vecka kvar tills lilla Mint kommer hem!!!!

2 kommentarer:

  1. Framförallt tycker jag man ska blogga om vad man känner för själv. Så länge man inte bloggar på uppdrag av någon annan (betald bloggare) så tycker jag man kan frossa i vad som nu faller en in. Och blogga för sin egen skull, inte för någon annans skull. :o)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Kul att du skrivit en kommentar på min blogg. Idag är jag ledig så jag tänkte passa på att blogga lite.
    Visst är det underbart med gamla skafferier. Jag byggde en veranda för något år sedan och då rev vi ett skafferi och jag har lovat mig själv att jag MÅSTE bygga ett nytt (av de gamla delarna). Skafferiet var tyvärr förstört av de förra ägarna så det var inte något att spara, men delarna finns kvar så någon dag blir det ett skafferi igen i vårt kök.

    HA en god fortsättning på det nya året!
    Hälsningar Maria

    SvaraRadera