torsdag 5 november 2009

En härlig träningseftermiddag!







Ja ni som tidigare hört mig säga hur tråkig jag har tyckt att jaktträningen har varit lär väl inte tro era öron! Men idag har jag och Chili varit nere i Helsingborg och tränat just jakt tillsammans med Maria och Jonas som båda har varsin bror till Chili.




Det började ganska komiskt på dagen när jag skulle åka, jag drog av snörena till skorna. Stövlar på. Ner till Laholm och djuraffären där för att köpa godisar och där var en tant före mig som skulle ha en fågel med bur och hela kittet...ja jag vet inte hur lång tid det tog men det tog låååång tid. jag som normalt sett ALDRIG är i tid annars, jag kunde ta det lugnt och se charmen i att vara ute i god tid, ingen brådska alls.


Vidare ner till Shell där först automaten tog kortet men sen hände inget mera? Tryckte på avbryt och fick ut mitt kort igen *puh*. Sen försökte jag igen och då funkade tankningen men sen när jag var klar stod det *var vänlig ta kort, tanka på pump 1* plus att hela pumpen stod och tjöt. Tryckte på avbryt då tystnade den men texten stod kvar...kände aj här kan hela Laholm tanka på mitt kort i eftermiddag? Testade pumpen men nej ingen mer bensin kom ut iaf och så jag ringde och felanmälde och dom skulle sända en tekniker. SEN kunde jag köra till Helsingborg, var den en kvart innan utsatt tid och hann både köpa kattmat och reda ut Findus journal...Jätteskönt att vara i tid!


Väl nere kollade vi först var vi skulle vara på uppvisnngen. Själv var jag bara tvungen att stanna och pussas med den stilige herrn som stod innanför dörren till manegen, där stod en stor häst som var såå vacker. Måste snusa lite :) Ja det var ett något dammigt ridhus men...ja det ska bli roligt! Stackars marias luftrör tyckte däremot iiiinte om det!
Sen ut till välaskogen och träna lite och eftersom Jonas och Anthon var på blodgivning, så började jag och Maria med Chili. Vi har ju kommit så långt som till att jag behöver signalerna på Chili, så vi började i stoppsignalsänden och det var väl mer jag som hade att göra där, det är mycket att hålla reda på både koppel pipa och godis och sitt! Betydligt lättare när jag fick ta av kopplet och bara använda godis och boll!
Sen gjorde vi utkommandon, alltså inte ut från mig utan *vidare ut*. På avstånd. Fick en jättebra övning men återigen är det jag och min teknik som får finslipas och jo jag får nog som Maria sa ställa mig framför spegeln för att få till det bra och sen ut och öva.
När vi hade kört det började vi prata kommandon och sen kom Jonas så då fick Chili vila ett tag. Dom körde sina hundar och sen avslutade vi efter tre timmars träning med att Chili fick köra markeringar, hon är duktig, åtminstone på korta. Ska ta med mig gubben ut och köra längre markeringar i helgen tänkte jag.
Och sen har jag en liten överraskning åt min älskling på söndag, det är ju fars dag. Inte för att vi har gemensamma barn eller för att han är min pappa utan för att han är en sån fantastisk sambo och extrapappa åt Hanna så har vi planerat en liten surprise. Återstår att se vad :)
Nu är det nannedax iaf, ha en go helg allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar