torsdag 27 augusti 2009


Sitter här och min normala arbetsvecka är slut, jag ska dock till Falkenberg imorrn, det är lite ovant att jobba fredagar men det får gå. Idag var jag inne i stan och gick på massage sen åkte jag till skatteverket på möte med en av handläggarna där och sen hem, sen har jag suttit hemma och jobbat och så har jag satt upp den där sista retliga biten tråd som jag bara helt enkelt missade häromdagen. Något lite lätt förvirrad...
Lite träning har vi oxå hunnit med, jag tränade jakt med Chili på promenaden igår och det blir träning ikväll oxå. Lite lydnadsträning försöker vi stoppa in mellan varven oxå, idag var hon med mig nere i hagen och fixade och jag kommenderade henne ligg och gick och stängde av strömmen och ja dom där stadgeproblemen hon haft tidigare var som bortblåsta, när jag vände mig om stod Flisa och nosade på Chili som låg och tittade nånstans i fjärran ungefär som att gode gud ta bort detta stora åbäke från mig .
Igår var Camilla här med sina tjejer, det var jättetrevligt! Vi hade en låååång fikastund och skrattade mycket åt mycket om man säger så, det var så mysigt! Det måste vi göra om! Dom fick en tupp med sig hem, ännu en jag blir av med! Kanon!
Och så får vi se om det blir tillökning i familjen under vintern. Vi behöver snart en vallhund och idag har jag pratat med Nina, så vi får väl se om det blir en valp till oss i vinter. Tik ska vi ha, inget annat och så är föräldradjuren viktiga för mig, jag vill inte ha *vad som helst*. Spännande, tiken är inte parad ännu, så vad som helst kan hända ännu så länge.
Nu ska jag och Chili ut och träna och sen ska jag träna mig själv oxå! Det går framåt och det gäller att hänga i så man inte tappar flåset men jag tycker mig känna att jag är på väg att börja tappa mina byxor och DET är bra!!!!
Tjingeling!

2 kommentarer:

  1. Nä men det är bara frågan om timmar nu till parning och STÅR det gör hon, för allt just nu.. :-)Ska nog bli någon till dig.. Annars får jag väl sälja Emma:-)

    SvaraRadera
  2. Halloj i höststormarna! Tänkte mest kika in och kolla läget :)
    Ha det gott
    Kramkram

    SvaraRadera