söndag 27 december 2015

Längtar till våren!


God fortsättning på er !

ja nu går julen på sitt sista andetag och vi ska strax andas in det nya året. Se framåt. 

Iår längtar jag något vansinnigt till våren. Sa till maken att snart är det nyår sen är det två månader sen så säger det bara slurk och träden suger upp allt överflödigt vatten och det blir vår. Han tittade faktiskt lite skeptiskt på mig....men precis så känner jag. Det är snart vår, den är inte långt borta. Redan nu när det är fint väder kan man skönja att dagarna blivit lite längre, man tycker sig liksom ana ett annat ljus där i horisonten. Ett mer varmare ljus. Det är jätteskönt.

I morse var det däremot inte jätteskönt ute. Det var snö när klockan ringde kvart över sex i morse och samtidigt så hällregnade det. Förberedde mig på att det skulle snöa ordentligt när jag gick ut men istället regn. Nej usch. Fick vi nu snö kunde vi väl fått behålla den.

Iaf några dagar. 

Men nej nu ska det iaf bli uppehåll och fint väder i veckan, det ser vi fram emot jättemycket! Så himla skönt. 

Men först suger vi ut det sista av julen och tar ännu en kväll i soffan!

Gokväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar