torsdag 30 januari 2014

Det går så fort....


En liten tass....det är det sötaste jag vet. Det och så små kattfötter i snö. Ja jag är lite tokig, jag har full koll på detta. Men det är så sött. Så otroligt sött.

Tiden går så fort. Har svårt att slita mig från valparna, jobbar som en gnu med mina papper inne och går ut för att bara titta till och blir sittandes. Det är som balsam för själen. Det är så härligt. 

Dom växer så fort. Det är lite som med barn, man vill lite stanna klockan. Nästa stund så har dom badat i vattenskålen när man precis har städat och hela lilla lyan är helt dyblöt igen så det bara är att börja om på nytt med städning. Då är dom billiga. Men i nästa sekund sitter dom och tittar på en med sina små ögon och sina helt otroligt söta öron. Inte kan man bli arg då. Nej då landar man på rumpan igen och sitter och bara myser med dom.

Helt ljuvliga små varelser är dom...

Nu är det snart helg igen och det är den siste januari. En del stora arbeten är klara och det är skönt. Nästa anhalt är kvartalsmomsarna den 12 februari och sen har jag för plan att göra boksluten för resten av dom stora bolagen så dom blir klara innan dom vanliga deklarationerna ska in. 

Snöar gör det, men det blir så ljust och fint ute och allting blir så rent i förhållande till det regnande vi haft i höst. Det är härligt men jag är lite trött på all blåst. Hade det bara varit fint väder sol och kallt och snö hade det var alldeles alldeles underbart!

Imorrn är det fredag! Tjohoo!

1 kommentar:

  1. Låter helt underbart. ♡ små söta tassar och visst är det härligt med den vita fina snön! /Nina

    SvaraRadera