fredag 26 oktober 2012

En era är förbi....


Den lilla tösen till höger föddes här på gården för tre år sen. Liten som en katt var hon när hon föddes, föddes trilling av mamma Vilja som står bakom henne. Hennes ena bror bröt dock benet och  så var dom bara två kvar. 

Jag trodde dock aldrig att lillan skulle överleva, hon var pytteliten när hon föddes och jag sa på kvällen att den där överlever inte. Hon var ju så liten. Men jodå, morgonen efter stod det lilla trollet i vattenbaljan, dyblöt men såg ut att säga men ta upp mig då!

Samma visa nästa morgon...sen bytte jag vattenhink.

Lilla Bä har vuxit upp till en fin tacka, hon har fått egna lamm och hos Anna bor hennes barnbarn.

Förra vintern kände vi dock att fåren och hästarna blir för mycket, det är dessutom rätt trångt om saligheten när man ska husera båda djursorterna och dom inte kan gå i samma hage...Annie älskar nämligen att jaga fåren, det gillar fåren INTE! Vi bestämde då oss för att vi behåller några stycken men några stycken kändes när slaktbilen väl hade gått som om nej, varför ska vi? men fåren vi hade kvar var så tama så nej slakt var uteslutet. En annons på facebook och fem minuter senare var dom sålda. Nu får dom bo hos Philippa och vara hennes vallningsfår och där VET vi att dom kommer att få det jättebra!

Fårboxen i stallet är tom, en era är förbi. Det är skönt, men samtidigt tomt. Tiden har inte funnits och orken tog slut, tyvärr hinner man inte allt man vill och ibland så orkar man inte med allting heller. Man måste inse sina begränsningar ibland. Vi önskar både fåren och Philippa lycka till! 

Igår var Mia här och vi fick både spårat och tränat lydnad. Mia är en guldgruva att ösa ur när det gäller lydnadsträning, hon har så mycket bra tankar och så mycket kunskap så jag önskar jag kunde ta till mig och komma ihåg hälften....Vi kikade en del på Chilis fria följ, hörnstenen för en bra lydnad, och jo det ska nog bli jättebra till slut. Bara jag får tänkt till oxå....

Dessutom fick Mint ett spår igår, det var så hon fick jobba lite oxå.

och så fick jag healing, för första gången i mitt liv. Energier som flödar genom kroppen och ett tu tre satt jag på stolen i skogen och bölade som aldrig förr. Tårarna sprutade. Det är så lätt att bara bita ihop och fortsätta, men ibland måste det ut oxå... Idag tog jag en tur ut i skogen på egen hand, bad om healing och gjorde det Mia sagt åt mig att göra...vad jag gjorde? Ja det är en annan historia....

Imorrn är det tävling, håll tummarna för oss, vi ska kämpa väl och det ska bli riktigt roligt! 

1 kommentar:

  1. Vi håller tummarna! Lycka till! Weronicha & Coffee

    SvaraRadera