måndag 26 mars 2012

Gomorron i solskenet!


Vilket fantastiskt väder vi har haft dom senaste dagarna! Man får sån energi och man blir så glad, det är så underbart! 

Tisdag idag, nu är det bara en dag kvar sen åker dom första valparna! Vart har denna tiden tagit vägen???? Jag begriper det inte! Det har gått i ett sen jag insåg att Chili löpte lagom innan vår bröllopsresa...kanske är det därför det just har gått i ett oxå, det har liksom varit ett par saker på gång hela tiden!

Men som sagt nu är det nära. Valparna växer och frodas och jag tror alla är sugna på ett lite mer aktivt liv utanför sin valplåda. Dom har varit ute nästan hela dagarna dom senaste dagarna och igår var dom inne med Mint ett tag för att umgås med en annan vuxen hund. Hon har tålamod med dom men ett tu tre blir hon arg och då får dom sig en åthutning när hon tycker att dom är för stökiga. 

Igår insåg jag att ytterligare en ungtacka är dräktig, från att inte haft tillstymmelse till juver alls så är där nu två små rosa spenar som har gjort sig gällande. Vet inte helt vad jag tycker om det, hade hoppats att både hon och Lea skulle gå tomma eftersom dom är så små men vi får hoppas på det bästa. Fördelen är att hon kommer att lamma lite längre fram i vår och då har hon hunnit få i sig av det väldigt nyttiga gräset som kommer nu. Det är sprängfyllt med energi och ack så behövligt för liten lammande tacka. 

Nähä, dags att ta tag i dagen! Stallmockning och morgonpromenad med hundarna står näst på schemat nu efter kaffet är uppdrucket!

Ha en skön dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar