måndag 3 oktober 2011

Det okända fast på riktigt....




Igår kikade jag på det okända på tv. Spännande. En familj hade nån som förde liv och man fick en väldig obehagskänsla i vissa rum.


I vårt förra hus hade vi ett rum där jag avskydde att gå in. Kände mig väldigt obehaglig till mods just när jag gick igenom det rummet. Gick jag igenom och upp på vinden var det ingen fara. jag misstänker att någon hade avlidit i sagda rum....kändes så.


Sista tiden har jag upplevt lite märkliga saker. Första gången jag upplevde nån på håll var min egen mormor, då levde hon ännu. Jo och så en tant som en väninnas son höll på med, hon förklarade för mig tanten att hon var en skolfröken som var där för att hålla reda på barnen. En mycket udda tant i stort rött hår och blommig kjol....sonens upplevelse av tanten var lika udda. Så udda att modern var nästan säker på att han diktade upp tanten, men då hade vi samma fantasi....


Och så Gills mamma. Den flygande fnittrande kvinnan som for förbi mitt huvud för ett tag sen som jag var helt säker på att det var nånslags monster.....ja som sagt mörkräddhet och spöken funkar nada.


Nu var det dags igen. En annan väninna blev störd på nätterna i sitt hus. Ja hela familjen förrästen. Räckte jag pratade med henne om det så uppenbarade sig en kvinna i vita sovunderkläder för mig. Här hemma. Inte i huset. När man då inte redigt tror på detta själv så blir man lätt skeptisk när man tror att det är ett nybygge kvinnan spökar i....fick känslan att det var en piga och att hon skämdes när jag påtalade att hon störde familjen , hon liksom smög sig in i rummet. Nu var jag tvungen att fråga, är det ett nybygge? Eller har det som jag fick känslan av varit en kammare av nåt slag, kanske ett kök som pigan smög sig in i...???


Ja och så reste sig håret i nacken, det var en fd pigkammare i rummet där det spökade....


Så nog finns dom, spöken!

1 kommentar:

  1. Men visst kan det vara härligt... att de finns här och ser till oss! Vi har en skolfröken som går här och ser till våra små ligister... har aldrig sett henne, men hon finns här det vet jag! <3

    SvaraRadera