torsdag 7 juli 2011

Talgkörtel o fokusträning!

Den här bilden hittade jag på nätet, visst är den ursöt?

Idag har vi varit hos Majbritt nere på djursjukhuset, jag hittade Chilis knuta igen när jag tvättade henne förra veckan, hade för mig att den satt på ett helt annat ställe och hade varit så glad en tid över att den var väck men se det var den ju då inte. Slängde iväg ett mail till Majbritt och fick sista möjliga tid innan hennes semester - tack !!!!!

och nej jag är inte äckelmagad....men jag gillar inte sånt där som nästan kryper ut av sig självt. Det Majbritt karvade ur knutan var nåt som såg ut som kladdigt grus? En talgkörtel. Men hellre äckligt kladd än en cancerknuta...mycket hellre. Nu är den tom så gott som och ska tvättas två gånger om dagen och så hoppas vi att den läker fint!

I tisdags var det vallningsträning och Mint fick vara helt lös för första gången. Kan meddela att hennes matte är väldigt mycket långsammare än henne :O). Men med Magnus hjälp fick jag stävjat henne rätt bra och hon vallar på fint får jag säga! Hon är duktig och får mycket beröm av Magnus, det är som sagt jag som ska lära mig trycka på dom rätta knapparna!

och i veckan har vi fortsatt träningen, jag tränar minst ett pass om dagen, dom flesta dagarna två. Vi tränar med mycket bus, mycket godis, beröm av rätt position, rätt attityd och så har vi dessutom redan plockat bort dubbelkommandot på ställandet. Jag bytte kommando till stanna, så stannar hon själv. Vi fortsätter framåt! Fick PMet från Falkenberg och där har dom döpt om mig till Gustavsson, kan undra om det bringar tur???

Nu blir det nybakt bröd här i huset, bakmaskin I like!!!!!! Var väl bland det bästa jag gjort som köpte den, jag som älskar nybakt bröd! Så kan man blanda i det man vill, det man har hemma och så får man ny smak på brödet mest varenda dag!

Ha en riktigt skön helg därute!!!!

Kram!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar