onsdag 22 december 2010

Härliga jul välkommen!

Ja så var det bara två dagar till julafton! Julmaten är hemhandlad, julklapparna klara och ja på det hela taget är väl allting klart. Hanna har tyvärr blivit jätteförkyld så vi får se hur det går över julen, hon sitter och snörvlar och hostar och låter allmänt illa....men men. Vi får se hur hon känner sig imorrn. Det blev ingen skolavslutning med lekar och sånt iaf idag, det blev en lång sovmorgon i sängen istället...

Hon måste ju bli frisk till mellandagarna, vi har hittat ett par fina hästar vi ska kika på då.....ser sååå fram emot att få häst i stallet igen!

Annars har hon rätt glada dagar. På min födelsedag fick hon julklappar av våra vänner, idag kom ett per posten och hon har fått julklappar av både mormor och Mattias föräldrar eftersom tanken då var att hon inte skulle vara hemma över julen. Det är julafton hela veckan skulle man kunna säga för henne.

Igår var jag och Mia i den helt underbara Lotushallen och tränade! Det var en bit att åka och Mia var väl inte helt begeistrad i väglaget, ja inte jag heller förrästen, men väl där så blev hon lika begeistrad över hallen som jag är. Helt ljuvligt ställe! Tänk vad mycket man hinner med när man är lite effektiv! En halvtimma går kvickt, en timma nästan ännu fortare!

Men jag började med Mint, repeterade lite av det vi hade gjort förra gången, svängar, fram med bollen över huvudet, tunnlarna, igår gick hon helt utan att nån visade på andra sidan, både den som är täckt och den som är genomskinlig. Vidare körde vi slalom med en sektion med bågarna och det gick som hejsan. Eftersom allt det där gick så fint så satte jag ihop två hinder och körde svängarna och fram ihopkopplat, sakta så mitt eget huvud följde med dock...Sen la jag på dubbla sektioner med slalom och det gick kanon! På det hela taget ett jättebra träningspass och jag känner att både jag och hunden tycker detta är buskul!

Sen tog jag ut Chili. Chili är ju knappt tränad sen i slutet på september och där ser man hur färskt träning och följsamhet faktiskt är. Hindrena funkade och hon tyckte det var så roligt med nytt godis och nytt ställe så hon brydde sig inte mycket om att Mia höll på med Studsa en bit bort...men slalomen...man kan hoppa över? krypa under? gena? fick gå väldigt lugnt och väldigt metodiskt med henne, ta tillbaka när hon genade och hoppade över, hon är ju så snabb oxå så allting går i 110 ungefär....men till slut, efter många om och väldigt många men från hennes sida, så fick vi till det på samma våglängd och jag lovar hon var trött i sitt huvud sen! jag läste i boken som Marie Hansson skrivit att många ökar tempot och att agility ska handla om snabbhet men det är ju minst lika viktigt att det blir tekniskt riktigt! Men som sagt, skam den som ger sig och det gick till slut!

Sen åkte jag hem i hemmets lugna vrå. Det blev ingen ridning igår pga kylan så jag satt och jobbade och sen hade vi en lugn kväll i soffan! Jätteskönt!

Ikväll blir det köttgryta med potatismos till middag, varm god mat för själen!!!!!

Ha en härlig kväll allihopa!!!! Krama varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar