lördag 31 juli 2010

Hur lycklig blir en 9-åring när hon får en hel PALL med örhängen????



ungefär jättelycklig! Vi har varit på auktion idag och Hanna har suttit timme ut, timme in, inte sagt ett ljud utan bara kollat på folk och varit allmänt jättenöjd med hela tillvaron, hur många 9--åringar hade gjort det på en auktion där det egentligen inte händer nånting alls av intresse för henne? Så när lådan med smycken kom så kände jag ska jag ska jag inte? Och hur i hela friden skulle vi få hem den? Men sambon hann före och ropade in lådan till Hanna som blev helt överlycklig! Just nu pågår sortering på vardagsrumsbordet av alla örhängen.....och jösses vilka snygga örhängen där var! Ja jag tror bestämt mamman får ha ett ord i laget om vilka som ska sparas och vilka som inte ska sparas ;O).

Själv köpte jag tre olika omgångar med krukor för en spottstyver var ungefär....i första högen var det 20 ungefär, i den andra...ja ungefär lika många och i den tredje var där stora utekrukor 5 stycken, i den ena låg det jättefina lyktor att ha ute oxå plus en hel drös med blå krukor som syns på bilden. Jag var och kikade på just en sån randig blå kruka som står till vänster på bilden i affären i somras och bara den gick lös på en bra bit över det jag gav för allihopa..snacka om fynd!!!!!!

Så nöjda och glada åkte vi om mataffären när vi åkte hem och sen har vi ätit en god middag och väntar nu på grannarna för lite kvällsfika! hur mysigt som helst! imorrn händer inte mycket min bror med sambo kommer och det ser vi jättemycket fram emot och så ska jag träna vovvar tänkte jag! Var ju i Oskarström i torsdags och tränade och nu börjar det sitta där det ska, Mint var pigg på lydnad förut men nu när hon har en annan belöning så är hon heltaggad! Det är så underbart!

Ha en fortsatt go lördag allesammans!



1 kommentar:

  1. Ja, ibland kan man verkligen fynda på auktion! Gäller bara att man klarar av att göra sig av med de där sakerna man råkar få med sig hem "på köpet" och som det visar sig att man inte har någon nytta av...

    SvaraRadera