torsdag 8 juli 2010

Hönshuset har blivit uppfräschat!






säga vad man vill men jag är väldans nöjd med mitt och Hannas arbete i hönshuset idag! vi har för det första gjort rent ALLT därinne, bara en sån sak...väck väck med allt damm och all skit, sopat väggarna rena från damm och ifrån fönster, reden och sittpinnar...sen tog vi ut redena, och målade dom vita. Inne i hönshuset fick det bli samma lila kulör som i Hannas rum, man tager vad man haver för färg! Hur fräscht som helst blev det! Slutligen satte jag upp dom väggdekorationerna jag hade beställt från Panduro, fick ett tips av en annan på alternativ och tyckte det var så vansinnigt snyggt! Så så fick det bli! och så ett latinskt ordspråk ovan sittpinnarna, Ubi bene iti patria. Där du trivs är där du bor.

Fräscht, snyggt och hönsapönorna verkar gilla det oxå!

Tjing!

7 kommentarer:

  1. Wow!
    Jag blir inte alls sugen på höns igen thihi...för när man gjort rent och städat med nytt spån luktar de ju nästan gott thihi..

    Bilderna du vill ha tar du enklast från min sida ..höger klicka på bilden spara som...
    Funkar de inte skickar jag dom gärna...

    Ha en skön Sommar
    kram wivi

    SvaraRadera
  2. Oj vad fint! När kan jag flytta in?

    Hihi blev inspirerad till väggtexten!

    SvaraRadera
  3. Verkligen ett snyggt hönshus.

    SvaraRadera
  4. Vad FINT det blev! Härligt med en REJÄL storstädning och "pimpning"!!!
    Förstår att även hönsen blev lyckliga...

    =)

    SvaraRadera
  5. Ta åt dig den äran Mynta, utan dina bilder, ingen helrenovering av mitt hönshus!

    SvaraRadera