tisdag 9 februari 2010

Award....!!!!!!


den här fina bloggawarden fick jag av Wiwi igår på vitadrömmar och svarta tassar...se länk till höger. TACK goa du!!!!!!!


Med den kom en utmaning att berätta 7 saker om sig själv som kanske folk inte vet....


Vad skulle det då vara? jag är väl som en öppen bok??? :O) Låt oss se....


1. Jag har en dröm att se ishotellet i Jukkasjärvi


2. När jag var barn läste jag ALLT i bokväg jag kom över, böcker med hästar, katter, hundar, trädgård, recept, skönlitteratur, friskvård, ALLT! Kunde låna 10 böcker på en gång och läsa ut dom på en vecka...


3. Jag skulle inte överleva utan en trädgård....


4. Inte utan mina pelargoner heller...nu är alla döda men i somras hade jag nog nånstans mellan 30 och 50 sorter...


5. Jag tycker inte om att springa och shoppa, hatar reor....förutom djuraffärer, skoaffärer och blomsterbutiker...


6. Älskar att prova nya matrecept...


7. Ser spöken...:O)


Ja det var väl alles då. Nu till dom som jag tycker ska få den här awarden;


Lena


Mariette


Hönsmamman


och apselut Koola Viola!!!!!!!!

Jag har många andra som jag följer bloggarna hos, och ni borde ha den allihopa!

Ja här är det mulet och grått idag, det ska bli mera snö imorrn! Har haft en ganska skön dag idag och fått undan en del, arbetet fortsätter för den sakens skull även ikväll, just denna veckan är momsvecka och vansinnigt hektisk! Hela januari har varit just hektisk med kontrolluppgifter, fora, preliminära deklaraitoner och ett par föreningsbokslut men så är det i denna branschen och det är skönt att ha att göra! Plus att jag igår hyllade känslan av att vara egenföretagare när jag inledde veckan tillsammans med en kund på café regnbågen...hur många anställda kan göra så? Inte många....skulle inte byta tillbaka till en anställning för allt guld i hela småland tror jag! Dessutom for jag med mina vårkänslor om lantmännen och köpte ett gäng pelargonsticklingar!

Hur som helst, idag har jag gjort en god gärning. Vi har haft en väldigt stor och väldigt vacker rovfågel härute som har suttit och spanat på småfåglarna när dom har ätit och även själv varit och ätit på grisspäcket vi hängde ut för några veckor sen men som numera är slut. Vi slaktade ju en bagge i höstas och nej han var inte vidare god och låg i frysen för malning. När då ormvråken kom idag så sa jag till sambon ska vi inte ta det köttet och hänga ut till ormvråken istället? Sambon tyckte det var en kanonidé så det gjorde vi och nu får vi bara hoppas att han kommer tillbaka. Är bättre det köttet mättar en fågelmage än att det ligger i frysen och blir gammalt...däremot har hönsapönorna fått stanna inne idag med tanke på att ormvråken ska inte enligt konstens regler ta hönsapönor men blir magen tillräckligt hungrig så...nu får hönsapönorna frid i sina hus och ormvråken får mat i sin mage ändå...

Idag har jag varit ute och kört ett pass jaktträning med Chili oxå och jag såg hur hela hunden jublade! Trots en halvmeter snö och trots kylan så for hon som ett skållat trä ut och hämtade den ena dummien efter den andra och hon svarade på signalerna som en guldklimp! Galant! Jag har märkt att hon har blivit både disträ och halvt galen av att inte få göra nåt så idag kände jag att vi trotsar snön då, hon får göra det hon orkar och den orken fanns och den tog inte slut heller kan jag lova! Nu ligger hon dock kanelbulle på golvet...Både hon och Mint. Ska träna Mint på köksgolvet senare ikväll tänkte jag.

Ha en fin kväll allihopa!

Tjingeling!

6 kommentarer:

  1. Tack snälla du, vad glad jag blir :D
    Jag fick den en gång tidigare, och har redan avslöjat sju saker om mig själv, så denna gången bara tackar jag och tar emot och njuuter av awarden :D
    Tack tack goa du! :D

    SvaraRadera
  2. ÅÅHHHHH, Tack så hemskt otroligt mycket!!!!!

    Vad snäll du är. Nu kommer jag att vara mallig och odräglig minst i flera dagar.

    Har också fått en tidigare så jag säger som föregående talare. :D

    Jag blir lite orolig när ni ska mata ormvråken med kött för om den får mat hos er så lär den sig ju att det finns mat där. Risken är ju att den inte gör någon urskillning på kött eller älskad höna med fina fjädrar...

    Hade snarare hängt ut maten och lagt mig att lurpassa på den, men det är ju jag det. ;)

    Hoppas att ni inte råkar ut för någon hönsnappning!

    SvaraRadera
  3. Tack o tack = ))))

    Även jag har fått den tidigare, men är superglad även denna gång = )))

    Tack Ulrica!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Hej Ulrica!

    Hur har ni det i snön?!
    Tack gulliga du för att du tänkte på mig!

    Jag har faktiskt redan gjort den utmaningen..*ler*..och "avslöjat" superspännande saker om mig själv (klar överdrift förstås!!)

    Men tack söta för att du tänkte på mig!

    Idag har jag blivit kapad på malen..inte kul! Hoppas inga otrevliga följder kommer ut av det!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  5. Jag har tillägg på din....
    DU E VÄRLDENS UNDERBARASTE VÄN MAN KAN TÄNKA SEJ.
    Motivering:
    *Lyssnar alltid hur upptagen du än e.
    *Uppmuntrar i motgång å bedrövelse.
    *Blir glad för andras framgångar.
    *En riktig VÄN!
    Kram ;-D

    SvaraRadera
  6. Ville bara önska dig en trevlig helg!!
    Kramen på dig =0)

    SvaraRadera