torsdag 7 januari 2010

Tävling hos Lena!


hos Lena på http://www.nygards.bloggagratis/ kan man just nu vinna dom här örhängena! Hanna har iaf tre eller fyra par örhängen från Lena, alla lika fina och alla av lika bra kvalisort! Så givetvis när Lena skulle ha en tävling, då vill vi vara med!


Idag har glada julen åkt ut! Större delen av den iaf! Sååå skönt! Var sååå trött när jag kom hem från jobbet idag, var ute hos kund och hade en bit att köra både dit och hem och kände när jag kom hem nej jag sätter mig i soffan och ser på tv....men sen vet jag inte vad som hände. fick mängder med energi, kanske var det när jag gick ut till hönsen, alltid lika glada, alltid lika tacksamma och alltid lyckliga att se sin matte och undrandes lite vad hon har med sig. Jag fick iaf för mig att jag skulle baka bröd, så jag satte till jästvätskan och sen när jag skulle ta mjöl i skåpet så kände jag att här är ju ingen ordning alls! Alltså satte jag igång och städa skafferiet....fick gjort jättefint och rensat ut både gamla kex och kokosflingor, linfrön och nån slags chokladknäcke vi fick med nåt presentpaket i somras. Det blev ett väldigt kacklande av belåtenhet när det kom ut i hönshuset vill jag lova...Tom Goliat min jättestora tupp kom lite förnöjt kacklandes när jag kom med tallriken med både kex, kokosflingor och linfrön, hmmmm är det där till oss???? gooooootttttt!!!!


Jag fick iaf städat ur hela skafferiet och gjort mina två grekiska lantbröd, bra blev dom och goda oxå!Slängde i det sista av vetegroddarna i dom så blev dom lite nyttiga oxå!


Ja och sen var det ju inte långt till bortplockning av julgardiner, putsade fönster och tog bort juldukarna och fick bytt ut alla dom, det blir så rent och fint efteråt. Golvet däremot bestämde jag mig för att vänta med tills imorrn när gubben har lovat ta ut granen. Kändes som meningslöst att dammsuga innan....


Ha en jättego helg därute allihopa!


4 kommentarer:

  1. Å vad gärna jag skulle vilja skicka ut julen nu, men maken håller i den. Jag vet inte hur länge till jag måste stå ut. Snart plockar jag ihop allt snabbt när han inte är hemma. He he.

    SvaraRadera
  2. Oj vad du hunnit med!!!Blir så imponerad av dina brödbak också..antagligen för att jag längtar efter att hinna baka lite mer själv också....
    Vilken massa djur ni verkar ha! Men du verkar onekligen trivas där uppe på gården!
    Då har julen dansat ut...bara granen kvar..och den brukar ju barra en del när den ska ut!
    Trevlig helg!Kram Mariette

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar dag du verkar haft!

    SvaraRadera
  4. Förstår att du stannar hemma!! Vädret och väglaget var väl så där spännande!

    Vi ses en annan gång istället. Josse brukar arrangera kennelträffar och det är ju alltid riktigt kul!!

    SvaraRadera