måndag 30 november 2009

Måndag igen, söta valpar och gapskratt

Måndag morgon. Rusar ur sängen när klockan ringer sitt avgrundsljud, jag måste byta ut den klockradion! Jag får ju en hjärtinfarkt varje morgon den ringer....snooooozzzade den i morse och tänkte jag hinner...jo jag hann ju, Hanna var ledig och skulle med till mormor idag så sån panik var det inte och stå och dra ensilage till djuren i kolmörker hade jag ingen lust med. Somnade om igen....zzzzz jätteskönt! I tio minuter ganska exakt! Hade ingen alls lust att gå upp men masade mig ut till kossorna som troget stod på sin plats och väntade, nästan så man såg på dom att godmorgon, redan uppe????

Turen till Falkenberg var ju regnig. Usch så tråkigt. Jag vill ha en halvmeter snö och sol??? Men kanske inte just dom dagarna jag måste ge mig iväg eftersom jag inte har dubb på mina däck. Cityvinterdäck .....förra vintern var jag på väg ner för slänten häruppe, en inte alltför angenäm upplevelse kan jag säga...räcket är nere i slänten, inte uppe i backen, jag förstår inte helt syftet med det därnere? För att ta emot om man kommer kanande? Problemet är att man kanar inte på det hållet....

Nåväl, upp till mamma och dumpa hanna och matteboken, iväg till kund och snabbt snabbt fixa bokföringen. Skulle ha en adventsljusstake och lite stora röda kulor att hänga i fönstret i uterummet, Hanna protesterade förra vintern för att vi hade det så tråkigt och ojuligt därute så jag tänkte det måste jag fixa. Inte en julpryl fanns kvar....inte en enda! När jag röjde igenom reklamen när jag kom hem hittade jag dock nåt som jag tror passar, batteridrivna kulor man hänger i fönstret...jo jag tror det blir bra. Ska bara få tag i dom oxå men det blir morgondagens problem.

Efteråt var det då dax. Dax för vad? Jo att åka upp till Josse på kennel Busyborder och kika på valparna äntligen! dom är två veckor imorrn och det var en glad flock som kom och mötte oss på gårdsplan, både vad jag förstod farmor och halvsyskon...jättetrevliga jättelugna och mysiga! Inne ihuset mötte oss mamma Busy och hon var lika cool hon. Hanna hoppade ner i valplådan och efter gick Busy och la huvudet i knät på Hanna och sen fick Hanna göra vad hon ville, Busy halvslumrade och valparna slurpade mat. Hur jäkla mysiga som helst! det är valpar efter en sån tik man vill ha!

Tiden gick alldeles för fort och vi for ner till Falkenberg igen, åt lunch hos mamma, sprang en tur på stan och köpte julklänning åt hanna, köpte lite fika och sen tillbaka och fikade för att sen åka hem igen i snålvädret. Det var dimmigt, mörkt och trist men hem kom vi till slut! Jätteskönt! Mötte gubben i dörren dock och det var väl inte fullt lika kul men imorrn är han äntligen ledig igen!

Sist men inte minst, det pågår en tävling hos Hönsmamman, en utlottning om en liten söt ängel, var med du oxå! Länken till Hönsmamman finner du här bredvid till höger!

Slutligen så läste jag Koola Violas blogg precis, gör som jag, gå in och läs den och få dig dagens leende, det finns ingen som kan skriva så målande som hon, jag vet inte hur många gånger jag har vridit mig av skratt, man ser hennes urcoola lite bitska hönor när dom sitter och plirar med sina små ögon mot Viola när man läser...ja det är helt ljuvligt!

Ha en fortsatt go vecka allihopa!

3 kommentarer:

  1. Åh vad det låter härligt att få gå till kossorna och ge dem mat på morgonen, önskar att jag också hade kossor. Men det är nog inte lönt att önska sig i julklapp för det går ju åt så mycket omslagspapper då :)

    Kul att du vill vara med på utlottningen av ängeln!

    SvaraRadera
  2. Wow, när jag skulle gå till din sida genom att klicka på ditt namn i kommentaren hos mig så hamnade jag på hemsidan. Så läcker den var, verkligen fin! visste inte att du hade en hemsida också.

    Hur har du fixat dina fina snöfall?

    SvaraRadera
  3. Åh, va kul att du tittade in hos mig..allt kan hända i bloggvärden ....kände igen kenneln chili kommer från och efter lite hjärn gympa är dt ju IngMarie och Hedvig som bor ett stenkasr från mig thihi och inte nog med dt min syster har samma kossor som ni så jag blev mer än glad efter din lilla hälsning,,,så kom gärna tillbaks
    Ha en underbar vecka
    Kram wivi

    SvaraRadera