onsdag 4 november 2009

Lite trött på det mörka...



November månad är en hemsk månad. Det är kallt och detär mörkt, jag längtar till första advent så man kan sätta upp ljusstakarna i fönstren och få lite ljusare....Idag är det kallt ute, det blåser och det är snö lovat...ja heja. Jag som fortfarande kör omkring med sommardäck av sämre slaget. Hua! Vi ska ner till helsingborg imorrn och träna tillsammans med Chilis syskon så jag vill inte gärna ha snö...inte nu!

Fördelen med att det lackar mot jul är att man redan nu kan handla både glögg och pepparkakor i affären...och jo jag tycker det är gott! Har redan suttit och läst bakrecept oxå, jag älskar ju att både baka och laga mat så jag tycker julen är en härlig tid på det viset! Jättemysigt!

Och förresten, har jag berättat att jag har beslutat mig för att hänga på tisdagsgruppen på ridskolan? linda har en grupp som red för länge sen som rider timman efter hanna och jo jag vill fortsätta! så fantastiskt roligt var det!

Veckan har gått i ett huj som vanligt, vi var ju hemma i måndags oxå hanna hade lov. Jätteskönt. Fick hem fåren så nu är alla hemma igen inne i värmen. Lagom tills det var mörkt ute i söndags läste jag på internet att ulven var i Hässleholm och rev får och därifrån och hit är det ju inte värst långt...så i måndags fick flocken som var hos Lena och Lasse komma hem och ja Jumjum och Olof hann inte mer än mötas i hagen innan det var fullt slagsmål. Tänkte jag skull ehunnit ställa upp transporten innan jag delade på dom, tänkte i fem minuter har dom väl ändå fullt upp med tackorna? Men nej. Fick dela dom och sätta in jumjum i stallet med en väldig hast...sen blev det iaf lugnt och sen verkar det ha gått bra på nätterna, dom verkar vara nöjda med att få sova inomhus...väntar bara på slaktbilen, det är en månad sen jag ringde honom första gången och han har ännu inte kommit! det tycker jag minst sagt är lite dåligt....jag vill ju bli av med dom där pojkarna. Gärna igår.

Ja så nu är det mest vintervila som gäller här ute på landet. det är rätt lugnt och skönt och alla projekt är avslutade inför vintern. Jag längtar till våren när jag kan börja gräva i mina rabatter igen när alla blommor kommer som jag satt under hösten så man får se dom blomma ordentligt...ska bli sååå härligt!

Må väl allihopa!

3 kommentarer:

  1. Så konstigt det kan vara, jag älskar både oktober och november men allra mest december förstås för då är det ju snart jul...

    Väldigt fint prydnadsgräs du har!

    SvaraRadera
  2. Här är det också sommardäck på fortfarande!
    Inte bra = )

    Ha en skön kväll!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Visst är det en härlig känsla att rida, flyta med i hästens rörelser.
    Jag fattar inte varför jag varit så feg och inte vågat.
    Kanske tur att vi köpte häst, ja vi har haft honom i några år, men nu har jag kommit till skott. Ångrar inte en sekund att jag började.

    Ha det gott och sköt om er.
    Kram
    Lisbeth

    SvaraRadera