söndag 8 november 2009

GRATTIS min lilla vofs på 2-årsdagen och GRATTIS min älskling på farsdag!











Idag fyller världens sötaste vovve 2 år, vår underbara lilla Coatfloat Chili Chocolate. Tänk vad tiden går fort när man har roligt...ett litet knyte som har bott hos oss i snart två år, det känns som igår när vi hämtade hem henne och ändå är det så lång tid som har gått...tiden går för fort, jag skulle vilja stanna klockan en stund så man hann med.

Igår var jag ute och tränade ett pass med henne, vi körde linjetag och så var jag ju tvungen att se om dom stoppsignaler och vidare ut tecknen jag har kört på henne sitter. Så jo jag gjorde först ett låååångt linjetag med henne som var nästan 50 meter långt och det gick som ett smäck. Det sitter verkligen jättefint, hon springer fort ut och hon har förstått att hon ska ut rakt och att det kommer nåt på vägen, hon måtte springa ut och ha näsan på hela vägen för när hon väl kommer vid den och kommer förbi så tvärstannar hon och nästan tar dummien i farten och kommer hem med den. Det är så snyggt!

Hur som helst, så gjorde jag ett linjetag, inte så långt, men ca 20 meter ungefär och så sände jag henne ut på linjetaget, blåste henne stopp och hon satte sig bums! Jättesnyggt. Sen gjorde jag ett uttecken till henne och hon vände snabbt och lätt på klacken och for ut som en virvelvind och tog dummien, likadant nästan i farten och hem igen lika fort. Hur snyggt som helst! Känns att det sitter, men vill inte gå för fort framåt så jag kommer att fortsätta köra det var för sig ett tag till bara för att sätta det på plats!

idag har vi firat fars dag. Hanna tyckte vi var för sena i morse så hon kom in och undrade *mamma när ska vi sjunga????*. Dax att gå upp alltså och plocka fram presenten till min älskling och sen hade Hanna gjort ett litet farsdagscollage som hon oxå gav honom. Efter en ganska lugn förmiddag så for vi iväg på överraskningsmiddag som gick till skepparstugan i Steninge, ett litet jättefint ställe som ligger alldeles ute vid havet. Mattias hade inte en aning om nånting vart vi skulle, men det blev en härlig tur och maten var helt utsökt! Så mysigt! Både vi och Hanna åt trerättersmeny, det är så härligt för den ungen äter verkligen ALLT och är aldrig några som helst problem att få till att äta. Så skönt! Innebär att man kan kosta på sig små turer ut på såna här ställen...

Efter en god middag och en handlingsrunda på City gross åkte vi hem igen, mätta och belåtna.

Sist men inte minst säger vi GRATTIS till alla kullsyskon men lite extra till Maria och Hassel som idag vann nybörjarklassen på WT i Arrie!!! Hipp hipp hurra vad ni är bra, och Maria gjorde dubbelt upp i helgen, igår var hon med sin andra hund Bailey i Åstorp och plockade hem en etta på utställningen där tillsammans med en reservplats i konkurrensen! Härligt jobbat!!!!


Imorrn är det måndag igen och den här veckan är det momsvecka så nu blir det lite fullt upp!

Ha en go vecka allihopa!

Tjingeling!

3 kommentarer:

  1. Åh, vad det lät som en härlig söndag!

    SvaraRadera
  2. Underbar söndag med andra ord = )

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Ett försenat grattis men i alla fall

    GRATTIS!
    Chili
    på din födelsedag

    Fick du presenter och tårta?

    Goa hälsningar
    Kaisa och Nicita med matte Lisbeth

    SvaraRadera