lördag 15 augusti 2009

Dålig på att uppdatera!

Ja jag har blivit riktigt usel på att uppdatera, men jag känner att dagarna går i ett! I söndags var vi hos brorsan och grattade honom, hela förmiddagen satt jag och jobbade. I veckan var det ju officiell jobbstart för mig och jag har jobbat mig igenom heeeela veckan plus att vi har fått sålt vårt sista bagglamm och idag ringde en tjeja och ville köpa dom två äldre baggarna! Känns jätteskönt! Ewa undrade vad vi skulle ha i frysen men jag har så mycket sylt i frysen nu så jag får nog leva på det i vinter! Vi behöver kort sagt ännu en frys! Vi var ute och plockade svamp och lingon igår och jag fick ihop tre syltburkar igår oxå. Nu är syltburkarna slut så nu får jag börja tigga burkar på annat håll, lingon är gott att ha i frysen vi äter en del sånt på vintern!

Ja annars har det mest jobbats i veckan då ja. Jag har varit ute vid ett par olika tillfällen och tränat framförgående med Chili, det går men det går lite trögt stundtals. Det är ju ingen brådska om man så säger men det hade varit skönt om det hade satt sig!

Och nu är snart hönshuset klart! Jag har världens bästaste sambo som har snickrat och grejat, och fint blir det! Hoppas att hönsen ska kunna flytta in inom kort!

I veckan har vi annars blivit jättebortskämda! Vi har varit helt barnlediga och bara det är jätteskönt i sig självt men vi har dessutom ätit mat ute flera gånger, vi var hos grannen i måndags och fick en jättegod middag på lax, i tisdags åkte vi till Harrys i Helsingborg och åt middag när vi hade lämnat Hanna till pappa och sen i onsdags var vi på Pio, i torsdags hos svärförldrarna och jo igår åt vi hemma! Jättego vecka!!!!!

Nu ska jag sätta mig och jobba några timmar dock, är home alone idag så jag har tvättat, plockat med disken och så ska jag jobba lite! Sen ska jag nog försöka gå ut en tur och byta lite tråd i hagen, tråden vi köpte på Harald Nyborg förra året,nej den är ingen hit så nu har jag köpt ordentlig tråd! Den kostar lite mera men så är det 5 års garanti på den oxå...

Ha en fortsatt skön helg!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar