fredag 26 juni 2009

Fredag äntligen!


och visst är det väl härligt??? Jag kan inte säga att jag har gjort många knop denna veckan, har känt mig risig hela veckan och så himla trött! Min mage sa ifrån idag oxå så jag får väl tacka mig själv att jag för en gångs skull faktiskt har tagit det lugnt, den mår inte väl av att ha en infektion i kroppen alltför länge den heller.

Hur som helst, det verkar ha lossnat nu äntligen. Att sommarförkylningar ska behöva ta sån tid...

Idag på förmiddagen kom Anna och hämtade sina små svartkycklingar och så lämnade hon av vår stilige nye tupp. Jag tror faktiskt Mattias blev lite förtjust i honom eller är det för att manliga invånare på den här gården hela tiden verkar vara färre än vi kvinnliga??? Nej jag tror Mattias gillar honom! Jag blev överförtjust, han är en stilig herre om än väldigt bestämd! Vi satt igår och pratade, jag var ju inne på hus i Markaryd när vi tittade hus, mycket för att man fick väldigt mycket mera för pengarna där men Mattias sa igår att han är väldigt glad att vi hamnade där vi gjorde för han trivs så himla bra häruppe och jag kan inte mer än instämma och ja vi gläds över vår lilla djurflock oxå, den skänker både glädje och harmoni!!!

Sen i eftermiddag ville hanna ner till flammabadet så jag och hon tog en tur ditner medan gubben min sov klart...och gissa vem som ser ut som ett stoppljus ikväll? Tur man inte bor mitt i en vägkorsning för då hade det blivit trafikstockning...Hemskt är det och jag är tacksam att jag inte sover på den sidan...ajajaj....

Men ikväll har jag gjort nåt väldigt rogivande! Jag har börjat ösa ur ströbäddarna i stallet. Fick gjort en box idag, mer orkar man knappt...jag började semestern förra året med att ösa ur den gamla gamla ströbädden som låg, brunnen och klar var den och mest jord och när jag hade gjort en box så kom jag ner till sten i nästa och insåg att det måste finnas sten i den första boxen oxå? Den stenen är jag glad för att jag fann, det är så mycket lättare då, att inte ha stampat jordgolv i stallet...

Det blev 2 och ett halvt släp med halm och skit, material vi ska använda som fyllnadsmaterial i nya fruktträdgården, gissa om träden kommer att bli glada, för att inte tala om vad hönorna kommer att bli när dom hittar skiten...

Det är rogivande och jag kan säga att man behöver inte gå på gym när man har öst ur en ströbädd, det blir liksom överflödigt! Man kan inte fundera på annat heller, det är som värsta träningspasset, all spänning bara försvinner hux flux! Skulle dom ha som går och grämer sig och är bittra över hur andra lever sitt liv...hade dom mått bra av det kan jag garantera!!!!

Det blir en box till på söndag och sen får jag gå på den stora boxen lagom på semestern, ska köra ner tacklammen till tackorna strax oxå och sen får baggarna gå kvar härhemma...det ringde en tjej för ganska många veckor sen och tingade tre av mina baggar som hon skulle komma och hämta efter 2 veckor men hon har inte hörts av så jag hoppas att Maria får för sig att behålla fåren och tar ner Aragon och sen får vi väl se vad vi gör av dom andra...Aragon önskar jag så att jag kunde behålla, han är mitt charmtroll. Sååå vacker!

Sen ikväll tog vi motorcykeln och körde ner till Lena och Lasse och fikade. Goa jordgubbar och go glass, gott kaffe och gott sällskap!!! Ni är sååå mysiga! Trevligare grannar får man nog leta efter, det är så trevligt!!!!

Nu ska vi däremot hoppa ner i bingen och imorrn sover vi länge!!! Natti!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar