måndag 25 mars 2019

Årets pelargon, en pelargon med chokladfärgade blad


Bild allt om trädgård

Förra året satt jag och beställde pelargoner från jag tror det var odla.nu, brukar bli ett gäng varje sommar som fylls på, sen försvinner där alltid några över vintern...

Just förra året fastnade jag för dom ni ser på bilden ovanför, Brocade Salmon Night, eller som dom skriver i expressen, Chokladpelargon. Fastnade för dom nästan svarta bladen och dom skira laxrosa blommorna. Såååå vacker. 

Och för en gångs skull så när årets pelargon skulle utses, så hade jag just den i min samling kvar. Den står där troget i uterummet och väntar efter att få sträcka sina små blad mot solen om någon månad när dom åker ut och uterummet öppnas upp. Så underbart. 

Är så sugen på att sätta igång och plantera om och fixa därute, kolla listan efter vilka som gått och vilka som klarat sig men det får vänta några veckor till. I helgen köpte jag sättpotatis som ska ut i landet sen när värmen kommer oxå, sommarens projekt är en odlingshörna uppe ovanför stallet i backen, när väl alla fåglar har åkt. Har försökt få iväg dom men det går trögt. Väldigt trögt. 

Nu ska jag läsa tidningen och sen beställa lite kläder på nätet, sen är det jobba jobba jobba jobba. 

Ja och en liten tur in till stan faktiskt. 

MÅ gott :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar