torsdag 20 september 2018

Det är vår utanför stallet...


Utanför stallet har nu allt möjligt börjat växa. Där står en som jag tror är en solros och så står denna lite näpna väldigt väna plantan som frösått sig oxå. Hur underbar som helst....den ger liksom känslan av något väldigt vänligt väldigt skört....Så vacker. Blir så glad när dom kommer och petar upp så ur jorden men jag blev verkligen jätteglad över denna och dess otroligt vackra färg. 

Idag känner man nästan i luften att det är storm på väg. Det är varmt, jättevarmt och nästan kladdigt i vindarna trots att det då är höst. I eftermiddag kommer jag gå runt och ta in allt löst och sen imorrn eftermiddag ska det brassa loss. Ska blåsa nästan 30 sekundmeter i byarna här i morrn eftermiddag så det lär blåsa bra....men tack och lov kommer det när det är ljust. Det känns lite bättre iaf. 

Den här helgen kommer annars bli lugn, lite såna där typiska höstsjukor har sugit tag i familjen och ja det är lite feber, lite snörvel och lite nys. Men det är VM i hästhoppning på tv så vad gör väl det ?

Ha en fin torsdag därute, nu ska jag sätta tänderna i ett wienerbröd jag köpte i morse . Mumma!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar