lördag 6 maj 2017

Tänk vad gott man kan ha det....


vilken fantastisk dag vi har haft idag! sol från klarblå himmel och underbar temperatur och knappt någon vind!

Kom ur sängen i tid idag och åt frukost i lugnan ro och åkte ner till hotellet och förberedde årets upplaga av restaurangdagarna. Tyvärr inte jättevälbesökt hos oss mycket beroende troligen på konfirmationer och annat som sker i maj men det kom ett glatt gäng och åt vår lättgrillade lax som serverades med färskpotatis sparris och västerbottensås. Till dessert hade jag gjort min fd svärmors knäckiga bärpaj, denna gången på rabarber och lite jordgubbar med hemlagad glass. Sååå gott! 

Blev mat över till oss oxå sen....mumma!

När vi väl kom hem vart det stallgöra och sen tog hanna ut Annie på ridtur och sen tömkörde hon Belinda. Jag och Belinda red lite igår så idag fick hon markarbete istället. Jag var så nöjd med mig själv, har många gånger tänkt tanken att vilja gå ut och rida ni vet när som helst när andan faller på men har dragit mig för att ta ut Belinda och lämna Annie i hagen. Igår föll andan på rejält efter att värken i ryggen släppt så jag tog min lilla tös och red lite i paddocken och se det gick ju hur fint som helst!!!!

Nu ska vi ta kväll och imorrn när jag har matat hästarna så ska jag gå in och krama kudden igen. Ska bli sååå skönt! sen blir det deklarationer för heeela slanten! 

Tjingeling! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar