söndag 15 maj 2016

En jordad själ....


Häruppe i skogen finns en slags mossa som växer bara där det är väldigt väldigt frisk luft. Det är en lisa för själen att bo så nära naturen och känna varenda vibration den gör. Att då dessutom veta att luften vi andas häruppe är alldeles magiskt ren gör ju inte saken sämre alls...

Det finns dom som säger att det som inte syns det finns inte. Likväl är det många som *inte tror* men som tycker det är vansinnigt spännande. Väldigt spännande. Den gåvan har jag haft med mig sen barnsben även om jag inte kändes vid den då. Jag kan kommunicera med andevärlden. Se dom som är på andra sidan, känna saker som ingen annan känner och meddela mig med den sidan. 

Finns dom som säger att har man kontakt med andevärlden så äter man svamp oxå...mycket svamp. Sån där man röker på :)

Men nej. Ingen svamp. 

Morfar såg andar här och där och skrattade åt mig när jag gapade åt honom att sluta. På senare tid har jag tagit tag i min andliga utveckling. Vill så gärna, men stressar man och inte är i kontakt med jorden så är det svårt. Det blir som en stängd dörr. Många måste meditera för att se, men jag behöver inte det. Meditera gör mig mest stressad och huvudet rusar iväg på annat. 

Men som sagt på sista tiden har jag utvecklat min medialitet till att kommunicera med andevärlden. Förut såg jag dom kände av dom men kunde inte direkt kommunicera med dom. Det är en fantastisk gåva som är magisk. Verkligen magisk. Att kunna för en helt okänd människa beskriva en avliden mormor eller farmor eller sända budskap som gör att människan man pratar med får gåshud är en gåva. 

En verkligt sann gåva.....

Många är vi som behöver jorda oss mera. Vi stressar runt i världen som tokar och glömmer det som är viktigt i livet. Runt mig finns några som gått över alldeles för tidigt på senare tid och som får mig att stanna upp och inse att det är inte värt det. Det är inte värt att stressa som en tok, jaga materiella ting som vi inte behöver egentligen. 

Det är viktigare att sätta fötterna i jorden, plantera en blomma, ringa en vän, åk och fika eller bara vara. Läs en bok. Se en film. Drick ett glas vin och njut av någons sällskap.

Jorda din själ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar